خطای انسانی عامل اختلال پروازها در ایالات متحده

خطای انسانی عامل اختلال پروازها در ایالات متحده
اداره هوانوردی فدرال آمریکا دلیل اختلال در پرواز‌ها در آمریکا را خطای انسانی اعلام کرد.
کد خبر : ۱۴۵۴۴۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که علت اختلال در سیستم داده که منجر به توقف چند ساعته پرواز‌های داخلی آمریکا در چهارشنبه گذشته برای چند ساعت شد، خطای انسانی بوده است.

ایالات متحده یک نقص در سیستم هشدار را اعلام کرد که مسئول ارسال اطلاعات بلادرنگ در مورد خطرات و محدودیت‌های پرواز به خلبانان است؛ و اداره هوانوردی ایالات متحده تصمیم گرفت تا برخاستن تمام پرواز‌های داخلی را برای حدود ۹۰ دقیقه به تعویق بیندازد تا این نقص برطرف شود.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه ("روساویاتسیا") به نوبه خود اعلام کرد که روسیه به هواپیما‌های خارجی که از خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی به سمت ایالات متحده و کانادا پرواز می‌کردند و در طول تعطیلات در هوا بودند، کمک کرد.

پیش از این، کاخ سفید اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به وزارت حمل و نقل دستور داده است تا تحقیقاتی را درباره شرایط اختلال ناوبری هوایی در آمریکا آغاز کند.

کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که تاکنون هیچ مدرکی دال بر حمله سایبری که سیستم ناوبری هوایی در ایالات متحده را مختل کرده باشد، وجود ندارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر