واردات جهانی گاز طبیعی مایع (LNG) رکورد زد

واردات جهانی گاز طبیعی مایع (LNG) رکورد زد
واردات جهانی گاز طبیعی مایع (LNG) به بالاترین حد خود رسیده است.
کد خبر : ۱۴۵۴۷۸

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل ازراشاتودی، به گزارش رفینیتیو، رقابت اتحادیه اروپا برای جایگزینی گاز خط لوله روسیه در پشت پرده افزایش بی‌سابقه واردات گاز نهفته است. بر اساس داده‌های رفینیتیو به نقل از رویترز، واردات گاز طبیعی مایع (LNG) توسط مصرف کنندگان جهانی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۳۷۹.۶ میلیون تن در سال گذشته، در مجموع ۴۰۹ میلیون تن بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حجم ثبت شده به دلیل افزایش تقاضا، به ویژه از سوی اتحادیه اروپا بوده است، که با عجله برای کاهش عرضه گاز خط لوله روسیه، به عنوان بازار برتر سوخت ظاهر شد. تخمین زده می‌شود که این منطقه حدود ۲۵ درصد از کل گاز طبیعی مایع معامله شده در سال ۲۰۲۲ را خریداری کرده و در رقابت با مصرف کنندگان آسیایی پیروز شده است، در حالی که قیمت‌های معیار اروپا به دنبال کاهش عرضه خط لوله روسیه به اکثر مشتریان اتحادیه اروپا در بحبوحه تحریم‌ها افزایش یافت.

سال گذشته، واردات گاز طبیعی مایع اتحادیه اروپا به ۱۰۱ میلیون تن رسید که نشان دهنده رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است. بیشتر خرید گاز طبیعی مایع اروپا، به دلیل کاهش تقاضا در آسیا افزایش یافته، جایی که چین کاهش غیرمعمول مصرف انرژی را به دلیل کاهش رشد اقتصادی مرتبط با کووید ثبت کرده است. در همین حال، بیشتر کشور‌های جنوب و جنوب شرقی آسیا به دلیل واردات رو به رشد اتحادیه اروپا قادر به تحمل افزایش قیمت‌های لحظه‌ای گاز نبودند.

عجله اتحادیه اروپا برای پر کردن تأسیسات ذخیره‌سازی گاز خود در آستانه فصل سرما و همچنین چرخش ناگهانی منطقه به سمت سوخت مایع، موج‌های بزرگی را در بازار جهانی گاز طبیعی مایع ایجاد کرد. علی رغم کاهش اخیر در قیمت گاز اروپا، کشور‌های اتحادیه اروپا همچنان اکثر محموله‌های گاز طبیعی مایع آمریکا را جذب می‌کنند در حالی که تقاضا در آسیا ضعیف است.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر