قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
نفت خام برنت با ۰.۴ درصد کاهش به ۸۴.۹۲ دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۱۴۵۵۲۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا کاهش یافت، اما با خوش‌بینی از این که بازگشایی چین باعث افزایش تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان خواهد شد، در محدوده بالاترین سطح از ابتدای سال جاری باقی ماند. قیمت نفت خام برنت تا ساعت ۴:۴۶ صبح به وقت تهران با ۳۶ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۸۴.۹۲ دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۷۹.۶۵ دلار در هر بشکه رسید که ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش داشت.

هر دو قرارداد نفتی هفته گذشته بیش از ۸ درصد افزایش یافتند که بزرگ‌ترین افزایش هفتگی از ماه اکتبر بود، پس از اینکه واردات نفت خام چین در ماه دسامبر ۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت در حالی که سفر‌های سال نو چشم انداز سوخت حمل و نقل را روشن نشان می‌دهد.

به گفته منابع تجاری و تحلیل گران، انتظار می‌رود که بازگشت تقاضای داخلی منجر به کاهش ۴۰ درصدی صادرات محصولات نفتی پالایش شده چین در ژانویه نسبت به رقم دسامبر شود که در راس آن بنزین است. تحلیل گران ING گفتند: در حالی که هنوز خوش‌بینی‌های زیادی در مورد تقاضای چین وجود دارد، در کوتاه‌مدت بازار نفت، عرضه خوبی دارد. با انقباض بازار، برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ روند صعودی بیشتری را پیش بینی می‌کنیم.

این هفته، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و آژانس بین‌المللی انرژی گزارش‌های ماهانه خود را منتشر خواهند کرد که سرمایه‌گذاران از نزدیک چشم‌انداز عرضه و تقاضای جهانی را زیر نظر دارند. سرمایه گذاران هم منتظر جلسه اصلی بانک مرکزی ژاپن (BOJ) در این هفته خواهند بود تا مشخص کنند آیا این بانک از سیاست محرک فوق العاده خود دفاع می‌کند یا خیر.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر