مدیرعامل بورس کالا مطرح کرد؛

پیش بینی ارزش معاملات در بورس کالا تا پایان سال/ ۳ درصد از بازار خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود

سلطانی نژاد گفت: پیش بینی می‌کنیم که ارزش معاملات در بورس کالا تا پایان سال به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.
کد خبر : ۱۴۵۵۳۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا در نشست با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا گفت: دنا ایران خودرو ۱۸۰ میلیون تومان زیر بازار غیر رسمی معامله شد که این نمونه حذف رانت است، البته عرضه خودرو در بورس کالا در کشور‌های دیگر سابقه ندارد، اما میتواند رانت و دلالی را بین بازار رسمی و غیر رسمی از بین ببرد.


پیش بینی ارزش معاملات در بورس کالا تا پایان سال 

سلطانی نژاد با بیان اینکه ارزش معاملات در بورس کالا از ابتدای سال حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد: در این میزان از ارزش معاملات تورم نقشی نداشته همچنین میزان ارزش معاملات نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است و پیش بینی میکنیم که ارزش معاملات در بورس کالا تا پایان سال به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان برسد البته باید بگوییم فقط ۳ درصد از بازار خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود.

 

زیان ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان

 

مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو بیان کرد: در ۴ یا ۵ سال گذشته خودروسازان، سهامداران آن‌ها و دولت حداقل به میزان ۳۵۰ هزار میلیارد تومان متضرر شدند، همچنین بازیگران صنعت خودرو بسیار هستند و انحصاری در این صنعت وجود ندارد.




ثبت نام برای ایران خودرو به ۱۰ میلیون رسید 

وی ادامه داد: بیش از ۹.۵ میلیون نفر برای قرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کردند که این امر بیانگر شفافیت در اطلاع رسانی است و مردم از قیمت تمام شده محصولات ایران خودرو آگاه هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر