ربع سکه‌های بورسی را چگونه تحویل بگیریم؟

خریداران ربع سکه از بورس کالا برای تحویل، باید نسبت به اخذ نوبت به صورت اینترنتی و پس از آن دریافت فیزیکی سکه اقدام کنند.
کد خبر : ۱۴۵۶۱۱

به گزارش ایبِنا، فرایند عرضه ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالا از ۲۴ دی آغاز شد. متقاضیان برای خرید سکه باید بالای ۱۸ سال باشند و می‌توانند ۵ روز بعد از انجام معاملات سکه یا سکه‌های خود را (حداقل یک سکه، حداکثر پنج سکه) تحویل بگیرند.

 

 

نحوه نوبت‌گیری

 

کلیه دارندگان گواهی سپرده کالایی و یا نمایندگان آن‌ها باید برای تحویل گرفتن سکه طلای ربع بهار آزادی ابتدا از طریق سامانه نوبت‌دهی سکه بورس کالایی بانک رفاه کارگران به آدرس https://coin.refah-bank.ir/Membership/login نوبت گرفته و در تاریخ اعلام شده توسط این سامانه به همراه مدارک احراز هویت خود و حسب مورد وکالت‌نامه رسمی طبق فرمت اعلامی بانک رفاه کارگران، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به میدان ونک، جنب ساختمان مرکزی بانک رفاه کارگران، پلاک ۲۵۴۸ مراجعه کنند.

 

البته خریداران باید به این نکته توجه کنند که اگر نوبت اخذ شده کمتر ازپنج روز کاری از زمان خرید گواهی سپرده کالایی ربع سکه باشد، با درخواست آن‌ها موافقت نمی‌شود.

 

ساعات کاری خزانه جهت تحویل ربع سکه روز‌های شنبه تا چهارشنبه غیرتعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و درروز‌های پنجشنبه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ است.

 

 

هنگام تحویل سکه چه هزینه‌هایی باید پرداخت شود؟

 

خریداران باید توجه داشته باشند که در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع آزادی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هزینه انبارداری محاسبه شده است و مبالغ دیگری با این عنوان از افراد اخذ نخواهد شد.  این افراد در زمان تحویل سکه از خزانه باید هزینه انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده هزینه انبارداری، جمعا به میزان ۱۰۹۰ ریال به ازای هر قطعه سکه در هر روز را پرداخت کنند.

ارسال‌ نظر
عبدالحميد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
۰
چرا در هر شهری یک نمایندگی برای ربع سکه نباشد ک ما از اصفهان تا تهران بیایم و ربع سکه ایی را ک ثبت کرده ام تحویل بگیریم هر کس در شهر خودش یک نمایندگی باشد ب نظر اینجانب دیگر مسافت راه کوتاه می‌شود و هزینه کم میشود لطفا اطلاع رسانی شود با تشکر
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
۰
سلام
تحویل در شهرستانها چطور هست؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
۰
سلام آیا شهرستانی ها هم باید بیان از تهران تحویل بگیرند
رضا
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
بله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
۰
شهرستان میتونیم سکه روتحویل بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
۰
جالب است که با این حساب مثلا کسی که در چابهار یا بندرعباس سکه بورسی خریده باید برای تحویل ۵ عدد ربع سکه تا تهران بیاید !!!!!
مورد بعدی مالیات دریافت این سکه است . گفته شده که تحویل این سکه ها مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست . ولی هنگام فروش این سکه ها اختلاف بین قیمت فروش و خرید ، سود محسوب شده و مشمول ۲۵ درصد مالیات بر درآمد است .
ناشناس
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
آره اشتباه کردیم خریدم به درد شهرستانیا نمیخوره
منانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
۰
سلام

با این وضع آلودگی هوا وبیماری که دارم مساعدتی کنید سکه ها رادر شهرهای مرکزی خودمان در یافت کنیم .ممنون
سعادتمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
۰
این ربع سکه ها را باید در مراکز استانها تحویل خریدار بدهند ، نه اینکه هزاران نفر از شهرهای دور و نزدیک برای دریافت یک ربع سکه همگی به تهران هجوم بیاورند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
۰
اقایون وقتی میری سایت قسمت نوبت دهی ۳تا گزینه هست
۱ درخوایت تحویل سکه به بانک
۲ درخواست دریافت سکه ا بانک
۳ درخواست تغییر نماد.
کسی میتونه راهنمایی کنه اینا چی هستن و ما با کدام گزینه کار داریم.
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
۰
دوستان من یک با واسه نوبت تحویل سکه وارد سایت شدم گزینه تحویل سکه از بانک‌زدم داخل شدن گوشیم خاموش شد الان دوباره میرم نمیتونم وارد بشم .کسی میتونه راهنمایی کنه
فیلم و پخش زنده
بیشتر