در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

تخصیص ۲۰۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت اصل و سود اوراق در بودجه سال آینده

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از تخصیص ۲۰۱ همت اعتبار برای پرداخت اصل و سود اوراق سال‌های قبل در بودجه سال آینده خبر داد.
کد خبر : ۱۴۵۶۷۰

هادی بیگی نژاد؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۲۰۱ هزار میلیارد تومان برای پرداخت اصل و سود اوراق فروخته شده در سال‌های قبل تخصیص یافته است.


وی افزود: همچنین در بودجه سال آینده ۷۱۶ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و ۳۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است.


عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده، بنا است تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است اعتبارات بودجه سال آینده از محل فروش اوراق تامین شود.


بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین مجموع درآمد‌های ریالی و ارزی حاصل از فروش نفت گاز طبیعی و میعانات گازی در در داخل و خارج از کشور برای دولت در سال آینده ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و سهم درآمد‌های دولت از محل مالیات و گمرک حدود ۸۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.


وی افزود: از مجموع درآمد ۱۹۸۴ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه سال آینده هزار و پانصد هزار میلیارد تومان آن باید صرف هزینه‌های دولت شود که اجتناب ناپذیر است و امکان کم کردن آن وجود ندارد.

نویسنده: عباسی مزار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر