واشنگتن در معرض شکاف اقتصادی

امروز، ۱۹ ژانویه، روز قضاوت در مورد خطر قریب الوقوع برای اقتصاد آمریکا و جهان است.
کد خبر : ۱۴۵۶۹۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از سی.ان.ان، شکاف در ایالات متحده بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر سر مسئله بالا بردن سقف بدهی‌ها عمیق‌تر شده است. به گونه‌ای که بازار‌های آمریکا را به تعطیلی دسته جمعی سوق داده است و در این میان بزرگترین بازنده داوجونز است که ۶۱۳ واحد یا ۱٫۸ درصد را از دست داد.


از یک سو سخنگوی کاخ سفید جمهوری خواهان را متهم کرد که تلاش می‌کنند با کاهش مالیات بر ثروتمندان و وارد کردن زیان‌های شغلی هنگفت به اقتصاد آمریکا، طبقه متوسط را از بین ببرند و از سوی دیگر جمهوری خواهان به رهبری کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و نماینده جمهوری خواه کالیفرنیا، هفته‌هاست که بر کاهش هزینه‌ها پافشاری می‌کنند.


کاخ سفید روز چهارشنبه در آخرین موضع خود تائید کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با جمهوریخواهان سرسخت در مورد مخالفت خود با بالا بردن سقف بدهی‌ها در آمریکا که تهدید می‌کند بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را مختل خواهد کرد و آمریکا را به عدم توانایی در پرداخت بدهی‌ها سوق خواهد داد، مذاکره نخواهد کرد.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید گفت: جمهوری خواهان می‌خواهند افزایش مالیات بی سابقه‌ای را در قالب مالیات بر فروش ۲۳ درصدی به خانواده‌های طبقه متوسط تحمیل کنند تا معافیت‌های مالیاتی بیشتری به شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان ارائه دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها