سقوط فروش خودرو در اتحادیه اروپا

انجمن خودروسازان اروپا گفت تعداد خودرو‌های جدید ثبت شده در این منطقه در سال ۲۰۲۲ به کمترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسیده است.
کد خبر : ۱۴۵۷۷۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، (ACEA) انجمن خودروسازان اروپا گفت تعداد خودرو‌های جدید ثبت شده در این منطقه در سال ۲۰۲۲ به کمترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسیده است. این هفته انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) گزارش داد که بازار خودرو‌های سواری اتحادیه اروپا در سال گذشته با ۴.۶ درصد کاهش به تنها ۹.۳ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین سطح منطقه از سال ۱۹۹۳ است.

بر اساس این گزارش، این رکود عمدتا ناشی از تاثیر کمبود قطعات در نیمه اول سال بوده است. با این حال، این بازار از ماه آگوست تا دسامبر بهبود یافت و ثبت نام خودرو‌های جدید در ماه آخر سال ۱۲.۸ درصد افزایش یافت. به طور کلی، در سال ۲۰۲۲ تنها آلمان موفق به ثبت رشد (+۱.۱ درصد) در میان چهار بازار بزرگ اتحادیه اروپا شد. انجمن خودروسازان گفت که نتیجه قوی در ماه دسامبر به آن کمک کرد. سه بازار دیگر بدتر از سال ۲۰۲۱ عمل کردند و ایتالیا با ۹.۷- درصد، فرانسه (-۷.۸ درصد) و اسپانیا (-۵.۴ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

داده‌ها نشان داد که تعداد خودرو‌های ثبت‌شده در کشور‌های اتحادیه اروپا (به استثنای مالتا، که آماری از آن در دسترس نیست) در ماه گذشته از بیش از ۷۹۵ هزار دستگاه در سال گذشته به بیش از ۸۹۶ هزار دستگاه افزایش یافت. این انجمن گفت فروش خودرو توسط گروه فولکس واگن (شامل اشکودا، آئودی، سیت، پورشه و دیگران) در اتحادیه اروپا در سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش یافته است. خودروساز استلانیتز، فروش خود را ۱۴.۱ درصد کاهش داد، در حالی که فروش گروه رنو ۴.۳ درصد و فروش BMW ۵.۱ درصد کاهش یافت. فروش مرسدس بنز عملاً در همان سطح سال ۲۰۲۱ با ۵۴۹۰۲۳ دستگاه بود.

در همین حال، هیوندای کره جنوبی (شامل کیا) فروش خودرو‌های خود را در اتحادیه اروپا ۲.۶ درصد افزایش داد، فروش تویوتا ژاپنی و هوندا به ترتیب ۷.۷ درصد و ۴.۴ درصد افزایش یافت. فروش خودروساز آمریکایی فورد ۲.۳ درصد کاهش یافت.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
۰
میشه یه مقدار از این سقوط هارو واردات رو ازاد کنید تا موضوع خودرو حل بشه حداقل به ریال ازاد کنید
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها