روسیه: ترکیه غلات روسیه را به روبل خرید

روسیه: ترکیه غلات روسیه را به روبل خرید
ترکیه در حال تکمیل قراردادی است که طبق آن روی تامین مواد غذایی با روسیه و مصر که بزرگترین واردکننده غلات روسیه است، کار می‌کند.
کد خبر : ۱۴۵۷۸۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، ترکیه در حال تکمیل قرارداد تامین مواد غذایی با روسیه به روبل روسیه است و روی موضوعی مشابه با مصر که بزرگترین واردکننده غلات روسیه است، کار می‌کند.


ویکتوریا آبرامچنکو، معاون نخست وزیر روسیه امروز یکشنبه گفت که ترکیه با موفقیت به مسکو برای تامین غلات روسیه به روبل پرداخت کرده است و خاطرنشان کرد که مسکو در حال کار روی موضوع مشابهی با مصر است که بزرگترین واردکننده غلات روسیه است.

آبرامچنکو به اسپوتنیک گفت: روسیه به طور سیستماتیک به تجارت با ارز‌های ملی روی نیاورده است، اما روند مشخصی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود" جدیدترین نمونه، معامله تامین مواد غذایی با ترکیه است، جایی که حل و فصل روبل اجرا شد و موفقیت آمیز بود. "

و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، پیشتر اعلام کرد که ترکیه و روسیه در حال حرکت به سمت "تبدیل به ارز‌های ملی" هستند و خاطرنشان کرد که "در مرحله اول، بخشی از منابع به روبل روسیه پرداخت خواهد شد. "

و سازمان آمار روسیه، اوایل این ماه اعلام کرد که محصول غلات روسیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، ۲۶.۷ درصد افزایش یافته است.

این سازمان فاش کرد که بر اساس ارزیابی جدید خود، ۱۰۴.۴۴ میلیون تن وزن خالص گندم از جمله ۷۳.۹۹۹ میلیون تن گندم زمستانه و ۳۰.۴۴۶ میلیون تن گندم بهاره برداشت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر