هتلی عجیب با امکان خوابیدن همزمان در دو کشور

هتلی عجیب با امکان خوابیدن همزمان در دو کشور
با اقامت در این هتل هنگام قدم زدن در اتاق از دو کشور عبور می‌کنید.
کد خبر : ۱۴۵۸۲۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) -- "شما در یکی از اتاق‌های ما هستید که از دو کشور عبور می‌کند. " این جمله را الکساندر پرون، مدیر هتل Arbez Franco-Suisse، در حالی که کلید فلزی را به دست میگوئل راس، یکی از همکاران گردشگری CNN می‌دهد، با لبخند می‌گوید.

برای راس، دورنمای اقامت در هتل بدون اینکه بداند در کدام کشور قرار است در آن شب بخوابد واقعاً هیجان انگیز بود، اما خواب همزمان در دو کشور چطور؟

راس در جاده‌های پر پیچ و خم رانندگی طولانی کرد تا به لا کیور، دهکده کوچکی در ارتفاعات کوه‌های ژورا بین فرانسه و سوئیس برسد.


موقعیت استثنایی آن ناشی از معاهده داپس در سال ۱۸۶۲ بود که در آن فرانسه و سوئیس با تبادل ارضی کوچکی موافقت کردند تا امکان کنترل کامل فرانسه بر یک مسیر استراتژیک مجاور را فراهم کنند.

این معاهده مستلزم آن بود که ساختمان‌های موجود در امتداد مرز باقی بماند، چیزی که یک تاجر محلی از آن برای باز کردن یک مغازه برای استفاده از تجارت فرامرزی استفاده کرد. به دنبال آن هتل در سال ۱۹۲۱ افتتاح شد.


نتیجه این بود که تقریباً نیمی از هتل در فرانسه و نیمی دیگر در سوئیس قرار داشت؛ و راس قرار بود در یکی از اتاق‌هایی که بین دو ایالت تقسیم شده بود، با یک خط بین‌المللی نامرئی از میان حمام و تخت بگذرد.

این بدان معناست که مهمانان با سر در سوئیس و پا‌های خود در فرانسه می‌خوابند.

 

هتلی عجیب که به شما اجازه می‌دهد همزمان در دو کشور بخوابید


از جنگ‌های جهانی تا همه‌گیری COVID-۱۹، موقعیت مکانی منحصر به فرد هتل به منبع بی‌پایانی از موقعیت‌ها و داستان‌های عجیب و غریب تبدیل شده است.

همچنین در بسیاری از عناصر تزئینی موجود در سراسر هتل، مانند پرچم‌هایی که برخی از دیوار‌ها را تزئین می‌کنند و سایر جزئیات ظریف، منعکس شده است.

مدیر هتل در بازدید از یکی از سوئیت‌ها گفت: آینه‌ها و پنجره‌ها نه تنها یک عنصر تزئینی هستند، بلکه نمادی از ارتباط بین دنیا‌ها و واقعیت‌های مجاور هستند.

مشرف به رستوران کپی نقاشی معروف «کارت بازان» اثر نقاش فرانسوی پل سزان است که در نقطه‌ای که مرز از آن می‌گذرد آویزان شده است.

 

هتلی عجیب که به شما اجازه می‌دهد همزمان در دو کشور بخوابید



این صحنه که دو مرد را در حال ورق بازی نشان می‌دهد، روی یک نقاشی دیواری بزرگ که یکی از دیوار‌های بیرونی هتل را تزئین می‌کند، دیده می‌شود که به حادثه‌ای اشاره دارد که در دهه ۱۹۲۰ در هتل رخ داده است.

پرون توضیح داد که گروهی از مشتریان توسط یک افسر گمرک سوئیسی به دلیل گرفتن کارت بازی جریمه شدند، اما جرم آن‌ها قمار نبود، بلکه استفاده از کارت‌های فرانسوی در سمت سوئیس هتل بدون پرداخت عوارض گمرکی بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر