یورو به بالاترین سطح خود در ۹ ماه گذشته رسید

یورو به بالاترین سطح خود در ۹ ماه گذشته رسید
یورو در معاملات امروز دوشنبه به ۱.۰۹۲۷ دلار رسید.
کد خبر : ۱۴۵۸۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، امروز دوشنبه، یورو به بالاترین سطح خود در ۹ ماه گذشته در برابر دلار رسید، زیرا اظهاراتی که نشان دهنده جهت گیری بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ‌های بهره با نرخ‌های بالا بود، با انتظارات بازار مبنی بر رویکرد کمتر جنگ طلبانه فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) مواجه شد.

یورو به ۱.۰۹۲۷ دلار رسید و از اوج اخیر ۱.۰۸۸۷۵ دلار گذشت و در بالاترین سطح خود از آوریل سال گذشته معامله شد.


اظهارات عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، کلاس کنوت، که گفت که نرخ بهره در ماه‌های فوریه و مارس ۵۰ واحد پایه افزایش می‌یابد و در ماه‌های بعد به افزایش خود ادامه می‌دهد، به افزایش قیمت یورو کمک کرد.

جین فولی، رئیس استراتژی ارز در رابوبانک، گفت که یورو نیز از کاهش ترس از تورم به دلیل کاهش قیمت گاز طبیعی حمایت می‌شود.

وی افزود: "اعتماد فزاینده به چشم انداز آینده اقتصاد، یا حداقل حذف بخش بزرگی از بدبینی، یکی از دلایل حمایت از یورو است. "


علاوه بر این، به نظر می‌رسد که بانک مرکزی اروپا به افزایش نرخ‌های بهره در نسبت‌های نسبتاً زیادی ادامه خواهد داد.


پوند انگلیس به ۱.۲۴۴۷۵ دلار رسید که بالاترین سطح در ۷ ماه گذشته است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارز‌های رقیب، از جمله یورو و پوند استرلینگ، ۰.۲ درصد کاهش یافت و ۱۰۱.۷۳ واحد را به ثبت رساند که تنها کمی با پایین‌ترین سطح ۸ ماهه ۱۰۱.۵۱۰ واحد فاصله دارد.

با این حال، پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن از فشار بازار برای معکوس کردن سیاست اوراق قرضه فوق‌العاده سست خود سرپیچی کرد، دلار توانست جایگاه خود را در برابر ین حفظ کند؛ و دلار پس از نوسانات شدید هفته گذشته، بین ۱۲۷.۲۲ و ۱۳۱.۵۸، ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹.۸۷۵ ین رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها