04 بهمن 1401 - 20:45
کارشناس پولی و ارزی در گفتگو با ایبِنا؛

پاسخ به نیاز ارزی با افزایش سقف خرید ارز از صرافی ها/ پیش بینی روند بازار ارز، کاهشی است

غیبی پور گفت: افزایش سقف اسکناس ارز سهمیه‌ای از ۲ به ۵هزار عامل موثری است که انتقال ارز یا حضور در بازار‌های رسمی را تسهیل می‌کند.
کد خبر : ۱۴۵۸۶۷

سیاوش غیبی پور، کارشناس پولی و ارزی درباره فضای هیجانی خرید و فروش ارز به خبرنگار ایبِنا گفت: اثرات روانی بر بازار ارز و ریشه‌های آن کاملا مشخص است، البته پیامد‌های مثبتی هم برای بازار به همراه داشته که نباید دور از نظر داشت.


وی درباره این پیامد‌های مثبت چنین توضیح داد: آزاد شدن منابع مالی درعراق، چین، کره جنوبی و کشور‌هایی که در حال مذاکره با ایران هستند و آن را به صورت رسمی اعلام کرده اند، یکی از همین پیامد‌های مثبت به حساب می‌آید که بر بازار ارز اثرگذار بوده است. دومین مسئله هم آرام شدن روند تهدید اروپا است که بازگشت به عقب محسوب می‌شود. سیاست عرضه ربع سکه در بورس کالا نیز به کمک تعادل بازار آمده، البته این موضوع مسیر خود را باید طی کند، ولی می‌تواند پول‌هایی که در ارز شناور هستند را جذب کند.


این کارشناس پولی و ارزی در این خصوص ابراز کرد: سیاست‌های بانک مرکزی و همچنین آغاز به کار رئیس کل جدید نیز براین امر تاثیر گذار بوده است. البته فعالان بازار و معامله گران هم فرصت‌های را مدنظر دارند که بحث حباب و انتظار در آینده بستگی به این عوامل دارد. با این حال تصور می‌کنم که در هفته پیش رو روند کاهشی را باید طی کنیم. غیبی پور در ادامه افزود: خیلی نباید انتظار داشت که نرخ ارز تا پایان بهمن مسیر صعودی طی کند.


وی درباره بازار مبادله ارز و طلا نیز ابراز کرد: افزایش سقف اسکناس سهمیه‌ای از۲ به ۵ هزار عامل موثری است که انتقال ارز یا حضور در بازار‌های رسمی را تسهیل می‌کند. هر اندازه این مسئله بیشتر مورد توجه قرار گیرد، فعالیت‌های رسمی هم افزایش پیدا می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها