04 بهمن 1401 - 20:25

پتروشیمی جدید راه اندازی می‌شود

تکمیل و راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند امید را به فعالان اقتصادی و مردم منطقه برگرداند.
کد خبر : ۱۴۵۸۸۵

به گزارش ایبِنا، مراسم امضای تفاهم نامه پروژه پتروشیمی گلستان با هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، استاندار گلستان و عسگری مدیر عامل هلدینگ مذکور برگزار شد.

بر مبنای این تفاهم نامه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از طریق افزایش سرمایه با سلب حق تقدم اقدام به راه اندازی پتروشیمی گلستان خواهد نمود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی انعقاد این تفاهم نامه و تکمیل و راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان را بعنوان یکی از اتفاقاتی که می‌تواند امید را به فعالان اقتصادی و مردم منطقه برگرداند توصیف کرد و اظهار داشت: این تفاهم نامه با همت ویژه آقای زنگانه استاندار، پیگیری‌های ویژه نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و روحیه تعاملی فوق العاده آقای عسگری مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به امضا رسید.


خاندوزی امضای تفاهم نامه پروژه پتروشیمی گلستان را اتفاقی مهم و یک گام سرنوشت ساز رو به جلو خواند و گفت: امیدوارم همین پیگیری و همیت و جدیت که تا امروز برای امضای تفاهم نامه وجود داشته، از این به بعد نیز ادامه پیدا کند و بتوانیم عقب ماندگی‌های تاریخی در این حوزه را به سرعت پشت سر بگذاریم.


وزیر اقتصاد تصریح کرد: آقای عشقی و همکاران وی در سازمان بورس و اوراق بهادار، جدای از این پروژه، همواره نسبت به طرح‌های ایجابی و سرمایه گذاری‌های جدید و کمک به بخش واقعی اقتصاد ایران، نگاه ویژه‌ای داشته اند و اتفاقا در همین ایام هم مشغول طراحی چند پروژه مشابه دیگر هستیم که بتوانیم از سرمایه‌ها و نقدینگی‌های سرگردان کشور که بعضا به بخش‌های مخرب اقتصاد نیز راه پیدا می‌کنند، به سمت فعالیت‌های تولیدی و سرمایه گذاری کشور هدایت کنیم.


وی یادآور شد: البته با شراکت و همکاری مجموعه‌های خوشنام و معتبر اقتصادی مثل هلدینگ خلیج فارس که مردم به آن اعتماد دارند، در کنار اینگونه پروژه ها، اقبال و اعتماد بیشتری هم از سمت مردم برای مشارکت صورت خواهد گرفت.


وزیر اقتصاد عنوان کرد: امیدوارم یک بخشی از این کار، نه فقط با هدف جبران کمبود منابع، بلکه بخاطر تقویت حس مشارکت منطقه ای، به مردم بسپاریم، چرا که همین مردم احساس کنند، می‌توانند در سود و منفعت واحد‌های تجاری و صنعتی منطقه خودشان شریک شوند برای تقویت همبستگی و احساس تعلق ملی و منطقه‌ای بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.


وی تصریح کرد: این الگویی است که امیدواریم در این دوره دولت، با جدیتی که نزد دوستان می‌بینیم، باز هم تکرار شود و تا پیش از پایان دولت، چند نمونه موفق را به ثمر برسانیم.


گفتنی است، بر مبنای تفاهم نامه مذکور، استانداری گلستان تعهد می‌نماید کلیه فرایند‌ها و اقدامات لازم را از طریق فرابورس جهت واگذاری حداقل ۶۷ درصد از سهام مجتمع پتروشیمی گلستان پس از افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم، در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی تسهیل و تسریع کند و در مقابل سرمایه گذار نیز متعهد می‌شود، کلیه اقدامات لازم در فرایند افزایش سرمایه از جمله تعهدات لازم مانند تأمین مالی پروژه و تأیید گزارش توجیهی و ... تحت نظارت فرابورس را انجام دهد.


بر این مبنا، سرمایه گذار همچنین نهایت تلاش خود را بمنظور اشتغالزایی مناسب در منطقه و بکارگیری نیرو‌های متخصص و فنی بومی بکار خواهد گرفت.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
۰
پتروشیمی میانه در آذربایجان شرقی چی شد؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر