پمپ بنزین‌های لبنان تعطیل شد

به دنبال افزایش چشمگیر نرخ ارز، پمپ بنزین‌های لبنان تعطیل شدند.
کد خبر : ۱۴۵۹۳۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری اردنی عمون - پمپ بنزین‌ها در لبنان تعطیل شدند، زیرا قیمت یک باک بنزین دیروز به ازای هر دلار ۵۳ هزار و ۴۰۰ پوند لبنان محاسبه شده بود، در حالی که نرخ ارز افزایش چشمگیری را به ثبت رساند که مستلزم افزایش قیمت بنزین است.

جورج البراکیس، یکی از اعضای سندیکای صاحبان پمپ بنزین، گفت: تعطیلی جایگاه‌ها موقتی است و مردم نباید بترسند، چون اجناس موجود است، اما جایگاه داران منتظر قیمت جدید از سوی وزارت نیرو هستند، زیرا دلار در بازار این اختلافات را ایجاد می‌کند. "


وی افزود «بهتر بود سوخت به دلار قیمت گذاری شود».


نرخ دلار در بازار سیاه (موازی) صبح دیروز حدود ۵۳ هزار پوند به ازای هر دلار ثبت شد، اما در طول روز به روند صعودی خود ادامه داد تا با ۵۵ هزار و ۶۰۰ پوند به ازای هر دلار، بالاترین نرخ خود را در تاریخ کشور ثبت کند.

با افزایش سریع نرخ دلار، قیمت یک باک بنزین (اکتان ۹۸) به ۹۸۲ هزار لیره لبنان رسید.

در سپتامبر ۲۰۲۲، بانک مرکزی لبنان به طور کامل ارائه دلار برای واردات سوخت را متوقف کرد و قیمت مخزن بنزین (معادل ۲۰ لیتر) کاملاً بر اساس نرخ دلار در بازار سیاه محاسبه می‌شود. در حالی که روش قیمت گذاری قبلی بر اساس قیمت دلار در بستر مبادلاتی بود (که قیمت دلاری است که بانک مرکزی برای شرکت‌ها برای خرید دلار از طریق آن تعیین می‌کند).

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها