هشدار سازمان ملل بابت خطر رکود ‌در ‌آلمان، ایتالیا و بریتانیا‌

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که آلمان، ایتالیا و بریتانیا در سال ۲۰۲۳ میلادی با خطر رکود اقتصادی مواجه هستند.
کد خبر : ۱۴۵۹۶۱

به گزارش ایبِنا، به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل متحد اعلام کرد که آلمان، ایتالیا و انگلیس در سال جاری همچنان با خطر ​​رکود متوسط ناشی از تورم مواجه هستند.

 

این در گزارش روز چهارشنبه سازمان ملل متحد در مورد «وضعیت اقتصادی و چشم انداز در جهان» امروز چهارشنبه آمده است.

 

در این گزارش آمده است: بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا و بریتانیا همچنان با خطر رکود متوسط ​​در سال جاری مواجه هستند، زیرا مصرف کنندگان و مشاغل با رشد سریع قیمت‌ها، نرخ بهره بالاتر و افزایش عدم اطمینان مواجه هستند.

 

سازمان ملل افزود که به لطف فصل زمستان ملایم‌تر از حد معمول همیشگی، افزایش عرضه LNG و موفقیت در کاهش تقاضای انرژی، این منطقه از بدترین سناریوی کمبود انرژی در مقیاس بزرگ و اختلالات صنعتی در امان خواهد بود.

 

در پایان این گزارش آمده است: بحران کنونی، رشد اقتصادی را تضعیف می‌کند، در زمانی که چندین اقتصاد اروپایی هنوز سطح تولید قبل از کووید-۱۹ خود را به دست نیاورده‌اند.

 

در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا ۲.۶ درصد بیشتر از سطح قبل از همه گیری بود؛ اما در بریتانیا ۰.۴ درصد و در اسپانیا ۲ درصد کاهش یافت.

 

غرب به دلیل عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کرده است، اما این تحریم‌ها عواقب سختی بر تحمیل‌کنندگان داشت، زیرا منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شد.

 

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر اعلام کرد که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم‌ها ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرد.

 

پوتین تاکید کرد که هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون‌ها انسان است؛ اما روسیه قادر به مقابله و حل همه مشکلاتی است که غرب برای آن ایجاد می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر