دلار به پایین‌ترین سطح خود در ۸ ماه گذشته رسید

دلار به پایین‌ترین سطح خود در ۸ ماه گذشته رسید
با توجه به پیش‌بینی‌ بدتر شدن روند‌های اقتصادی ایالات متحده، دلار وارد دوره کاهشی در برابر اکثر ارز‌های اصلی خارجی شده است.
کد خبر : ۱۴۵۹۷۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، یورو در معاملات روز پنجشنبه با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱.۰۹۱۱ دلار رسید.

دلار امروز پنجشنبه در برابر ارز‌های اصلی به پایین‌ترین سطح خود در ۸ ماه گذشته رسید، زیرا فصل تیره‌ای برای سود شرکت‌های آمریکایی به نگرانی‌ها از رکود دامن زد. سرمایه‌گذاران هم منتظر نشست‌های بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده هستند.

شاخص دلار - که عملکرد ارز ایالات متحده را در برابر سبدی از ارز‌های اصلی اندازه گیری می‌کند - پس از کاهش به ۱۰۱.۵۲ واحد در اوایل جلسه، اندکی به ۱۰۱.۶۵ واحد افزایش یافت تا با این احتساب پایین‌ترین سطح خود در ۸ ماه گذشته که در هفته گذشته به آن رسیده بود با ۱۰۱.۵۱ واحد نزدیک شود.

تجارت به دلیل تعطیلات رسمی در استرالیا و ادامه جشن سال نو قمری در برخی از بخش‌های آسیا ضعیف بود.

کاهش سود، انتظارات بدبینانه از شرکت‌های آمریکایی و مجموعه‌ای از اخراج‌ها در بخش فناوری بر ترس از رکود شدید اقتصادی در ایالات متحده افزوده است.

این امر باعث شد تا سرمایه گذاران انتظارات را در مورد مدت زمانی که فدرال رزرو برای ادامه افزایش شدید نرخ‌های بهره نیاز دارد، کاهش دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر