بدهی دولت آمریکا به ۳۱ تریلیون دلار رسید

بدهی دولت آمریکا به ۳۱ تریلیون دلار رسید
دو دهه کاهش مالیات و واکنش‌های رکود اقتصادی، به علاوه افزایش هزینه‌های دو حزبی، بدهی کلی دولت ایالات متحده را افزایش داده است.
کد خبر : ۱۴۶۰۲۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، در مقاله‌ای که توسط نیویورک تایمز آمریکایی منتشر شد، جیم تانکرسلی، نویسنده، گفت که بدهی آمریکا اکنون ۶ برابر آن چیزی است که در آغاز قرن بیست و یکم بود و در مقایسه با حجم بدهی ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم به رکوردی رسیده و پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده سالانه ۱.۳ تریلیون دلار رشد کند.


به گفته نویسنده، ایالات متحده در هفته گذشته از سقف قانونی برای استقراض ۳۱.۴ تریلیون دلار فراتر رفت که واشنگتن را در آستانه یک تقابل مالی دیگر قرار داد.


جمهوری‌خواهان از افزایش این حد خودداری می‌کنند مگر اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با کاهش شدید هزینه‌ها موافقت کند، که نشان‌دهنده تکرار سناریوی تقابل حزبی است که در بسیاری از موارد در دو دهه گذشته رخ داده است.

بدهی‌های بزرگ آمریکا نتیجه انتخاب‌های جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به طور یکسان است. از سال ۲۰۰۰، سیاستمداران هر دو حزب به قرض گرفتن پول برای تامین مالی جنگ‌ها، کاهش مالیات‌ها، افزایش هزینه‌های فدرال، مراقبت‌های بهداشتی و اقدامات اضطراری برای کمک به مردم برای نجات از دو دهه رکود ناتوان کننده، عادت دارند.

تعداد کمی از اقتصاددانان بر این باورند که سطح بدهی نشان دهنده یک بحران اقتصادی در حال حاضر است، اگرچه برخی معتقدند که نفوذ دولت فدرال به قدری گسترده شده است که جانشین شرکت‌های خصوصی شده است، که مانعی برای رشد است.


اما اقتصاددانان وال استریت هشدار می‌دهند که عدم افزایش سقف بدهی قبل از اینکه دولت شروع به طفره رفتن از پرداخت بدهی خود کند - در اوایل ژوئن - می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.


نویسنده خاطرنشان کرد که قانونگذاران تنها چند قدم برای کاهش کسری بودجه فدرال ناشی از درگیری بین دو حزب حاکم برداشته اند.

 

نزدیک به ربع قرن از آخرین باری که دولت کمتر از دریافت مالیات خرج کرده است می‌گذرد. با توجه به اینکه برنامه‌های هزینه در حال حاضر از نظر سیاسی بسیار محبوب هستند، کارشناسان بودجه می‌گویند غیرواقعی است که انتظار داشته باشیم بودجه در یک دهه دیگر یا بیشتر متعادل شود.

کاخ سفید تخمین می‌زند که پول قرض گرفته شده برای پوشش حدود یک پنجم از بودجه ۶ تریلیون دلاری فدرال در سال مالی جاری کافی است، بودجه‌ای که شامل هزینه‌های نظامی، تامین پارک‌های ملی، برنامه‌های شبکه ایمنی و هر چیز دیگری است که دولت فراهم می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر