با ۸۰۰ میلیون تومان خانه‌دار شوید

سرپرست بانک مسکن گفت: متقاضیان می‌توانند با رقمی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان اقدام به خرید مسکن کنند.
کد خبر : ۱۴۶۰۴۳

به گزارش ایبِنا، علی عسکری؛ سرپرست بانک مسکن گفت: با خرید اوراق، امکان خرید مسکن در شهر‌های کوچک فراهم شده به طوری که متقاضیان با رقمی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانند اقدام به خرید مسکن کنند.

 

عسکری در برنامه صف اول درباره تسهیلات مسکن و ارائه برنامه‌های این بانک با بیان اینکه نباید بانک‌ها به سمت واسطه‌گری مسکن بروند گفت: اگر اقدامات بانک‌ها در حوزه مسکن به ویژه در بخش تولید و عرضه باشد زمینه‌ساز توسعه می‌شود، اما در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها اقدام به واسطه‌گری کرده‌اند.

 

سرپرست بانک مسکن گفت: شکل دیگری از سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری مولد و تولیدی است که در این بخش نباید مانع شد، چرا که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها لازم اجرا است؛ اما اگر بانک‌ها منابع خود را در سوداگری مسکن بیاورند اشتباه است.

 

عسکری توضیح داد: بخش مسکن یکی از مولدترین کار‌ها است که زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال می‌شود.

 

وی درباره وام مسکن گفت: پیش از این متقاضیان با ۴۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری، ۸۰ میلیون تومان تسهیلات و با خرید اوراق رقمی معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کردند؛ اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مسکن و ساخت آن در کلان شهرها، نمی‌توانند با این میزان تسهیلات مسکن خریداری کنند.

 

عسکری گفت: با افزایش قیمت مسکن مراجعه‌کنندگان تسهیلات مسکن یکم کم شده و برخی حتی سپرده‌ها را پس گرفتند، چراکه این عدد امروز پاسخگو نیست.

 

به گفته وی، با ورود اوراق تسه در بانک مسکن متقاضیان می‌توانند چندین برابر تسهیلات دریافت کنند که این اقدام در شهرستان‌ها می‌تواند زمینه ساز خرید مسکن شود و با خرید اوراق، امکان خرید مسکن در شهر‌های کوچک فراهم شده به طوری که متقاضیان با رقمی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانند اقدام به خرید مسکن کنند.

 

سرپرست بانک مسکن درباره خرید متری مسکن هم گفت: طرح خرید متری مسکن چند نوبت عملیاتی شده، ولی چون قیمت مسکن و قیمت هزینه ساخت در طول دوره‌های متمادی تغییر کرده این طرح را خنثی کرده است.

 

عسکری گفت: متوسط قیمت مسکن ۴۰ میلیون تومان است و اگر متقاضیان در طرح متری مشارکت کنند ۱۰ متر تا ۲۰ متر می‌توانند مسکن خریداری کنند و عملا صاحب مسکن نمی‌شوند، بلکه ممکن است بخشی از ریسک خود را جبران کنند.

 

او با اشاره به اینکه بخشی از بانک‌ها به تکالیف خود در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج عمل نکرده اند گفت: تعدادی از متقاضیان در صف مانده‌اند که امیدواریم بانک‌های دیگر نیز مشارکت کنند.

 

او گفت: ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج تاکنون پرداخت کرده‌ایم.

 

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم که منابع و مصارف را تراز کنیم و از طریق بین بانکی منابع قرض کنیم و کنترل و خلق پول نکنیم که باعث افزایش پایه پولی شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر