نرخ رسمی دلار در لبنان ۱۵۰۰۰ پوند تعیین شد

نرخ رسمی دلار در لبنان ۱۵۰۰۰ پوند تعیین شد
پوند لبنان از سال ۲۰۱۹ حدود ۹۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.
کد خبر : ۱۴۶۲۳۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، بانک مرکزی لبنان - در بیانیه‌ای - امروز چهارشنبه نرخ رسمی جدید مبادله پوند را برای دلار ۱۵۰۰۰ اعلام کرد.

این رقم کاهش قابل توجهی نسبت به نرخ ارز رسمی قبلی یافته که در حدود ۲۵ سال بدون تغییر در ۱۵۰۷.۵ پوند در برابر دلار باقی مانده بود.

ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی لبنان، دیروز، سه شنبه، به رویترز گفت که این تغییر گامی در جهت یکسان سازی چند نرخ ارز در کشور و مطابق با خواسته‌های صندوق بین المللی پول است.
قیمت رسمی جدید ۱۵۰۰۰ پوند به ازای هر دلار تقریباً ۴ برابر بیشتر از ارزش واقعی پوند در بازار موازی است، جایی که واحد پول آمریکا اکنون در حدود ۵۸۰۰۰ پوند لبنان معامله می‌شود.

از سال ۲۰۱۹، لبنان شاهد یک فروپاشی اقتصادی بوده است، که بانک جهانی آن را در بین بدترین کشور‌های جهان قرار داده است، به طوری که پول محلی حدود ۹۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است و بیش از ۸۰ درصد از جمعیت آن زیر خط فقر هستند.

صندوق بین‌المللی پول خواستار اصلاحات برای باز کردن کمک‌های حیاتی برای کشور است.

از جمله این اصلاحات، یکسان سازی نرخ ارز، اصلاح قانون اسرار بانکی، تجدید ساختار بخش بانکی، تصویب قانون کنترل سرمایه است.

نرخ جدید ارز رسمی برای برداشت ارز‌های محلی از حساب‌های بانکی دلاری اعمال می‌شود که سپرده گذاران از سال ۲۰۱۹ قادر به برداشت ارز از آن‌ها نبوده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر