شرط جدید خودروسازان برای قرعه‌کشی به ضرر اقشار کم‌درآمد است

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از طرح واریز مبلغ خودرو پیش از قرعه کشی گفت: با شرط جدید، خودرو نصیب اقشار کم درآمد نمی‌شود.
کد خبر : ۱۴۶۳۲۸

به گزارش ایبِنا، روح‌اله عباس پور درباره شروط جدید خودروسازان مبنی بر واریز بخشی از قیمت خودرو برای ثبت‌نام در طرح‌های قرعه‌کشی، گفت: این اقدام نادرست است، زیرا با این شرط افراد کم درآمد نمی‌توانند مشارکت کافی داشته باشند و صرفا افرادی که پس‌انداز دارند می‌توانند در طرح‌های قرعه‌کشی شرکت کنند.

 

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این افرادی که نقدینگی و توانایی مالی چندانی نداشتند، پس از اینکه در طرح‌های قرعه‌کشی برنده می‌شدند با فروش کالا‌هایی مانند طلا و...، پول خرید خودرو را به حساب خودروسازان واریز می‌کردند، اما در حال حاضر که ناچارند، بخشی از قیمت خودرو را پیش از انجام قرعه کشی در حساب وکالتی واریز کنند، نمی‌توانند در این طرح‌ها شرکت کنند و فقط افرادی که پس انداز دارند، می‌تواند از این طرح‌ها استفاده کند.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با شرط جدید خودروسازان، خودرو نصیب نیازمندان نمی‌شود و به دست دلالان می‌رسد در واقع رانت ناشی از قرعه‌کشی دوباره به جیب سوداگران می‌رود.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به خانه ملت گفت: واریز بخشی از پول خرید خودرو به حساب بانک‌ها موجب می‌شود که خودروسازان بتوانند از برخی مزایای بانکی مانند تسهیلات استفاده کنند. در طرح‌های خودروسازان برای فروش خودرو ابتدا باید قرعه‌کشی انجام شود تا افراد متقاضی پس از برنده شدن با مدیریت پس اندازها، هزینه خودرو را بپردازند.

ارسال‌ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
۰
این طرح بهترین طرح است کم درآمد چیه ۳ سال ثبت نام کردیم برنده نشدیم حالا شاید برنده شیم از بس کرایه دادیم خسته شدیم
سید حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
۰
کاملا درست است. بنده یک بازنشسته هستم و ۴۰ بار ثبت نام کردم و میخولستم اگه برنده شدم ماشین مدل پایینم را بفروشم و پول خودرو را واریز کنم حالا دیگه این شانس از امثال من که پس انداز نداریم گرفته شد
س
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
۰
تکلیف کسانی که خودروی آنها به سن فرسودگی میرسد و در واقع پلاک فعال دارند و نمی توانند در طرح های خودروسازان شرکت کنند چیست؟ این باعث نمی شود این افراد بی خیال نوسازی خودروهای خود باشند و تنها در زمان معاینه فنی برای حفظ ظاهر خوروی خود را تعمیر میکنند و بعد از گرفتن معاینه فنی اگر خودروی انها دود زاشدتا تا سال بعد در سطح شهر تردد کنند و باعث آلودگی هوا شوند؟ چرا منطقی برای این موضوع و همه جانبه فکر نمی کنید ؟ لااقل شرط داشتن پلاک فعال برای خودروها تا یک سن مشخصی را حذف کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
۰
الان هرکه پول دوباره به سودشه وپولدارپول میزارن حساب این طرح حذف کنید
حسین رستمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
۰
فقط برای ثروتمندان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
۰
باسلام نمایندگان محترم مجلس کار باید ریشه ای حل گردد.نیازمندان وکم درآمدها را شناسایی کنید و ازواریز وجه ازایران خودرو مجوز بگیرید یا تسهیلات کم بهره به آنها پرداخت کنید البته طرح قرعه کشی یک طرح مسخره میباشد وبایدبرداشته شود اگر طرف دارتولید واشتغال هستید قیمت را برای تولیدکننده ومصرف کننده منصافانه کنید شما تولید کنید وآن راعرضه کنید وسود آن رادریافت وهزینهای تولید کننده وحقوق پرسنل اداری وفنی را تامین کنید آنوقت هرکس توانش راداشت چند خودرو بخرد.مانند یک فروشگاه برنج فروشی یکنفر 10کیلو می خرد ودیگری 100کیلو.
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۸
۰
معمولا بخاطر تورم شدیدی که وجود دارد بخاط حفظ قدرت خرید پس انداز آنرا دربانکها سپرده میکنند که حداقل بخش کمی از تورم را جبران کند حالا اگر قرار باشد ای سپرده را قبل از برنده شدن خودرو از سپرده خارج و در اخاتیار خودرو سازان قراردهند ضرر هنگفتی خواهند کرد و اگر خودروهم برنده نشود این زیان برایشان قابل جبران نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
۰
۵ سال اجازه فروش حواله و خودرو داده نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
۰
فقط سرمایه داره و پولدارها اینقدر پول نقد تو حسابشون دارن مردم عادی که انقدر پول نقد ندارن
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
۰
شما که اینقدر دلسوزان مردم هستید چرا خودرو دست دوم خارجی وارد نمی‌کنید تا این حباب پراید و پژو بترکد؟؟؟؟در کجای دنیا ماشین را اینگونه میفروشند؟؟؟؟ پراید ۷ میلیون به ۳۰۰ رسانده اید.اکنون هر روز یک بند به قرعه کشی مسخره می افزایید....واقعا دنبال چه هستید؟؟؟؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر