کاهش صادرات آلمان به روسیه

تجارت سال گذشته بین آلمان و روسیه به دلیل تحریم‌های غرب علیه مسکو به شدت کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۶۳۵۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور (دستاتیس)، آلمان در ماه دسامبر صادرات خود به روسیه را با ۱۶.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۹۰۰ میلیون یورو (۹۸۸ میلیون دلار) رساند. داده‌ها نشان داد که حجم صادرات آلمان به روسیه نزدیک به ۶۰ درصد کمتر از ماه دسامبر ۲۰۲۱ بوده است.

 

واردات از روسیه در مقایسه با ماه نوامبر تقریباً بدون تغییر باقی ماند و به ۱.۶ میلیارد یورو (۱.۷ میلیارد دلار) رسید. در سال ۲۰۲۱، روسیه ۲.۳ درصد از کل تجارت خارجی آلمان را به خود اختصاص داد و در میان ۱۵ شریک تجاری مهم این کشور قرار داشت.

به طور کلی، در سال ۲۰۲۲، عرضه محصولات آلمانی به روسیه با ۴۳.۷ درصد کاهش به ۱۴.۹ میلیارد یورو (حدود ۱۶.۳ میلیارد دلار) رسید، در حالی که واردات آلمان از کالا‌های روسی با ۶.۵ درصد افزایش به ۳۵.۳ میلیارد یورو (تقریبا ۳۹ میلیارد دلار) رسید.

 

بر اساس این گزارش، مجموع صادرات آلمان به کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا در ماه دسامبر ۹.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به ۵۶.۵ میلیارد یورو (۶۲ میلیارد دلار) رسید. ایالات متحده هم بزرگ‌ترین بازار برای کالا‌های ساخت آلمان میان کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا باقی مانده است. در ماه دسامبر، صادرات آلمان به ایالات متحده ۱۲.۳ میلیارد یورو (۱۳.۵ میلیارد دلار) بود.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر