کمبود برق، معضل پیش روی سوئد

تقاضای صنعتی برق در سوئد سریع‌تر از تولید انرژی در حال رشد است.
کد خبر : ۱۴۶۴۰۷

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، ماتیاس جانسون، مدیر تحلیل بازار برق در اپراتور شبکه سوئد، روز یکشنبه گفت: سوئد باید از سال ۲۰۲۷ کمبود برق را در نظر بگیرد، در حالی که تقاضای برق صنعتی سریع‌تر از تولید انرژی در حال رشد است. این خطر را پیش بینی می‌کنیم که اگر توسعه سریع‌تر تولید برق آغاز نشود سرمایه گذاری‌های صنعتی بزرگ امکان پذیر نخواهد شد، بر اساس گزارش چشم انداز پنج ساله‌ای که اوایل این هفته منتشر شد، مصرف برق سوئد پس از سال‌ها ثابت ماندن و در دسترس بودن برق، در حال افزایش است.

این گزارش نشان داد که تقاضای برق در سوئد می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ دو برابر شود. تحلیل گران انتظار دارند که کاربرد انرژی بادی از نظر فنی و اقتصادی در کوتاه مدت امکان پذیر باشد، اما تاکید دارند که در بلندمدت به تاسیسات جدید انرژی هسته‌ای نیاز خواهد بود و ظرفیت‌های انرژی بادی موجود باید گسترش یابد. بر اساس برآوردها، تولید برق در سوئد تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۷ تراوات ساعت رشد خواهد کرد، در حالی که مصرف ۴۴ تراوات ساعت رشد خواهد کرد. مازاد انرژی از ۳۳ تراوات ساعت تا حدود ۶ تراوات ساعت کاهش می‌یابد.

با پیش بینی این چشم انداز که تولید برق در فنلاند اندکی افزایش می‌یابد و به این کشور کمک می‌کند تا از کسری به سوی مازاد حرکت کند. در همین حال، انتظار می‌رود رشد انرژی خورشیدی و بادی در دانمارک همگام با تقاضا باشد. نروژ هم باید از مازاد به کسری حرکت کند. در مجموع، در منطقه شمال اروپا مازاد برق موجود گزارش شده که از ۳۸ تراوات ساعت در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ تراوات ساعت در سال ۲۰۲۷ کاهش می‌یابد. پیش بینی می‌شود که ذخیره کمتر منجر به کاهش قدرت بیشتر در شرایط نامساعد جوی شود.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها