همکاری بورسی هنگ‌کنگ و عربستان

همکاری بورسی هنگ‌کنگ و عربستان
بورس‌های هنگ‌کنگ و عربستان سعودی به دنبال عرضه مشترک هستند.
کد خبر : ۱۴۶۴۱۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الاهرام، شرکت بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ یادداشت تفاهمی با گروه "تداول" که بازار سهام عربستان سعودی را اداره می‌کند، امضا کرد تا فرصت‌های همکاری، به ویژه از نظر فهرست‌های دوگانه، فناوری مالی، و حوزه‌های مرتبط با مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی را بررسی کند.


بر اساس بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، نیکلاس آگوزن، مدیر عامل بورس هنگ کنگ، این توافق را "شروع همکاری بیشتر بین شرکت‌های ما و بازار‌های مالی ما" دانست و ما مشتاقانه منتظر بررسی بسیاری از زمینه‌های همکاری در آینده هستیم.


وی تاکید کرد: عربستان یکی از پویاترین مراکز اقتصادی در جهان است و میزبان گروهی از سرمایه گذاران است که به سرعت در حال رشد است و هنگ کنگ و بازار مالی آن فرصت‌های فراوانی از جمله دسترسی به بازار‌های سرزمین اصلی چین را برای آن‌ها فراهم می‌کند.


به نوبه خود، خالد الحصان، مدیر عامل گروه هلدینگ تداول، تأیید کرد که در حالی که ما به دنبال تقویت موقعیت بازار سرمایه عربستان به عنوان یک قطب سرمایه گذاری بین شرق و غرب هستیم، شاهد افزایش علاقه ناشران اوراق بهادار و سرمایه گذاران در آسیا هستیم؛ و این یادداشت تفاهم گامی اضافی در جهت فعال کردن فهرست‌های دوگانه و سایر زمینه‌های همکاری بین ریاض و هنگ کنگ است. "

امضای این توافقنامه در حاشیه سفر جان لی، رئیس اجرایی هنگ کنگ به عربستان سعودی در اولین سفر رسمی خود به خاورمیانه صورت گرفت. ساوت چاینا مورنینگ پست یکشنبه گزارش داد که لی به دنبال متقاعد کردن غول نفتی آرامکو عربستان و شرکت‌های تابعه آن برای بررسی یک فهرست ثانویه در مرکز مالی آسیا است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر