کمیته مشترک اردن و عراق پرونده‌های اقتصادی را بررسی می‌کند

کمیته مشترک اردن و عراق با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌ اقتصادی برگزار می شود.
کد خبر : ۱۴۶۵۲۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری اردنی عمون- کمیته مشترک اردن و عراق  روز چهارشنبه در طول دو روز درباره پرونده‌های زیادی با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی بحث خواهد کرد.

یوسف الشمالی، وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری اردن اعلام کرد: پرونده‌های زیادی در دستور کار کمیته مشترک وجود دارد که در آن درباره تقویت تجارت داخلی و رفع مشکلاتی که با آن روبه‌رو است و تحریک بخش خصوصی در هر دو کشور برای استفاده از فرصت‌های موجود در عراق و اردن بحث می‌شود.


الشمالی که وزیر کار نیز هست و در این دیدار‌ها ریاست طرف اردنی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت‌ها و مشوق‌های بی سابقه‌ای که قانون محیط سرمایه گذاری و سیستم صادر شده بر اساس آن و همچنین وجود زمینه‌های زیادی برای سرمایه گذاری در عراق ارائه می‌دهد، کار بر روی ایجاد پروژه‌های سرمایه گذاری خصوصی انجام خواهد شد.

وی افزود: در این نشست‌ها پیگیری پیشرفت کار پروژه شهر مشترک اقتصادی، پروژه‌های همکاری سه جانبه اردن، عراق و مصر و همکاری در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، گمرک، بهداشت، غذا، تجارت، صنعت و ... خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر