20 بهمن 1401 - 12:21
ایبِنا بررسی کرد؛

قیمت دلار و یورو در صرافی‌ها امروز ۲۰ بهمن/ معامله‌گران در روز برفی فروشنده شدند

به دنبال کاهش تقاضا در بازار ارز، نرخ دلار در بازار متشکل ارزی کانال ۴۳ را از دست داد.
کد خبر : ۱۴۶۵۸۶

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ قیمت دلار در بازار متشکل ارزی روز گذشته با کاهش تقاضا، کانال 43 را از دست داد و به قیمت 42997 تومان رسید. صبح امروز نیز از ابتدای شروع معاملات قیمت دلار بازار متشکل با کمترین نوسان همراه بود و کانال 42 هزار تومان را حفظ کرد.

 

در لحظه انتشار این گزارش قیمت دلار در بازار متشکل به 42993 تومان رسیده است. همچنین قیمت دلار در صرافی‌ها نیز به 43423 تومان رسیده است.

 

قیمت یورو نیز از روز گذشته با شیب ملایم روند کاهشی به خود گرفته و در آخرین نرخ امروز بازار متشکل ارزی به 46132 تومان رسیده است. قیمت یورو در تابلو صرافی‌ها نیز با میانگین 46500 تومان معامله می‌شود.

 

بسیاری از فعالان و کارشناسان ارزی معتقدند با اقدامات سکاندار جدید بانک مرکزی یعنی؛ ورود بازارساز به بازار ارز و اقداماتی همچون نرخ سازی از طریق روش حراج هلندی، تامین نیازهای ارزی مردم به صورت اسکناس با افزایش 2.5 برابری سقف ارز سهمیه ای به 5هزار یورو و استفاده از ظرفیت شبکه بانکی در کنار شبکه صرافی‌ و وصول درآمدهای ارزی با تقویت دیپلماسی ارزی و همچنین تطبیق سیاست های ارزی و تجاری کشور و تنوع بخشی به سبد ارزی در طرف عرضه و راه‌اندازی بازار مبادله طلا و ارز امکان کاهش قیمت‌ها در هفته‌های آینده دور از انتظار نیست.

 

مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی در محدود خیابان فردوسی و چهارراه استانبول در این روز برفی نشان می‌دهد خریداری بیا قیمت‌های ادعا شده در کانال‌های تلگرامی و دلار فردایی  وجود ندارد و فعالان این بازار تنها تمایل به فروش ارز دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها