بانک ملی قطر:

نرخ بهره جهانی برای مدت طولانی‌تری بالا خواهد ماند

بانک ملی قطر انتظار کاهش نرخ بهره جهانی را حداقل تا سال ۲۰۲۴ ندارد.
کد خبر : ۱۴۶۶۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک ملی قطر انتظار داشت که فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) به جای روی آوردن به سیاست پولی «نرم» (تسهیل پول) به سیاست پولی «سفید» خود (انقباض پولی) ادامه دهد و برای مدت طولانی تری نرخ بهره را بالاتر از ریسک توقف یا چرخش زودهنگام نگه دارد.

این بانک در گزارش هفتگی خود در نظر گرفت که سدی که باید برای گذار بانک مرکزی آمریکا به سیاست پولی تسهیل کننده عبور کند، اکنون بسیار بیشتر از هر یک از چرخه‌های سیاست پولی در چند دهه گذشته است.


این گزارش بیان می‌کند که دستمزد‌ها همچنان با نرخ‌های غیرقابل پایداری بالا در حال رشد هستند و نرخ‌های بهره واقعی همچنان در محدوده منفی قرار دارند که این موضوع نشان دهنده نیاز به دور‌ه‌های بیشتر افزایش نرخ بهره و بالا نگه داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر است.

این گزارش افزود که فدرال رزرو از مارس سال گذشته یعنی هنگامی که تورم سرسام آور این بانک را مجبور به افزایش نرخ بهره برای اولین بار در بیش از ۳ سال کرد، به دنبال تغییر رویکرد بلندمدت خود در اعمال یک سیاست پولی بسیار آسان بوده است که آغاز یکی از بزرگترین چرخه‌های انقباض پولی ناگهانی در تاریخ ایالات متحده بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها