02 اسفند 1401 - 10:08
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با ایبِنا؛

ارزان‌ترین بازار کجاست؟

بازار سهام پتانسیل بسیار خوبی برای رشد دارد، زیرا بازار سهام نسبت به سایر بازار‌های موازی ارزان‌تر است.
کد خبر : ۱۴۶۶۸۵

وحید نکویی، کارشناس بازارسهام، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تاثیر افزایش سود بانکی بر بازار سرمایه گفت: افزایش سود سپرده یک عامل بی تاثیر بر بازارسرمایه است، زیرا افرادی که ریسک گریز هستند، در ماه‌های گذشته سرمایه‌های خود را در بانک سپرده گذاری کرده بودند.


این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: همچنین این افراد با استفاده از خرید اوراق گواهی سپرده عام به دنبال بازدهی بدون ریسک ۲۳ درصدی بودند، اما در ادامه افزایش رسمی سود سپرده به ۲۰.۵ درصد موجب شد تا انگیزه برای سپرده گذاری در بازار پول کاهش یابد، بنابراین افزایش سود سپرده تاثیری بر بازارسرمایه ندارد.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ادامه داد: در عمل دیدیم که افزایش سود سپرده هیچ اختلالی در روند بازارسهام نداشت و شاخص کل روند صعودی خود را ادامه داد.


این فعال بازار سهام ابراز داشت: بورس، بازاری است که نسبت به رشد سایر بازار‌ها همچون بازار ارز، طلا و مسکن عقب مانده است، همچنین بورس، بازاری است که نسبت به رشد تورم بسیار جامانده است، این دو عامل موجب شده است تا بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری باشد.


نکویی گفت: یک سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که شاخص کل بازارسرمایه از چه زمانی رشد شارپی خود را آغاز خواهد کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، به هر مقدار که ریسک‌های سیستماتیک بازار سهام کاهش یابد، به همان میزان شاخص کل بازارسهام توان رشد دارد.


وی ادامه داد: هر زمانی که نا اطمینانی‌ها در تصمیم گیری‌های مسئولین کاهش یابد، موجب خواهد شد تا رشد شارپی بازار سهام شروع شود.

 

این تحلیل گر بازار‌های مالی تصریح کرد: رویداد‌های سال ۹۹ به بعد موجب شده است تا بزرگترین ضربه به سرمایه گذاران خرد وارد شود و روز‌هایی که بازارسهام سبز پوش است، همچنان شاهد خروچ پول از این بازار هستیم، بنابراین بازگشت اعتماد به مردم زمان بر خواهد بود.


این فعال بازار سهام ابراز داشت: بازگشت اعتماد به بازارسهام هم زمان با کاهش ریسک‌های این بازار، شرایط را برای کسب بازدهی معقول فراهم خواهد کرد.


نکویی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر ارزش دلاری بازار سهام از سال ۹۷ نیز پایین‌تر است و این یعنی بورس توان رشد بسیار زیادی دارد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر