رقم باورنکردنی تخصیص یارانه انرژی در اتحادیه اروپا

رقم باورنکردنی تخصیص یارانه انرژی در اتحادیه اروپا
دولت‌های اروپایی برای کمک به خانوار‌ها در پرداخت هزینه قبوض انرژی خود ۸۰۰ میلیارد یورو یارانه پرداخت کرده‌اند.
کد خبر : ۱۴۶۷۴۷

به گزارش ایبِنا، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که دولت‌های اروپایی برای کمک به خانوار‌ها و شرکت‌ها در پرداخت قبوض انرژی خود ۸۰۰ میلیارد یورو یارانه تخصیص داده‌اند.

اندیشکده بروگل از کشور‌های اروپایی خواسته تا در پرداخت یارانه هدف‌مندتر عمل کنند. فقط دولت انگلیس ۱۰۳ میلیارد یورو یارانه داده است.

در این بین آلمان با پرداخت ۲۷۰ میلیارد یورو یارانه بیشترین نرخ تخصیص یارانه انرژی را در میان کشور‌های اروپایی داشته است و انگلیس، ایتالیا و فرانسه در جایگاه‌های بعدی بیشترین میزان تخصیص یارانه در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

از نظر سرانه تخصیص انرژی هم لوکزامبورگ، دانمارک و آلمان بیشترین تخصیص یارانه را به مردم خود داشته اند. در واقع حجم کمک‌های انجام شده در طول بحران انرژی در اروپا همین حالا از هزینه ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در مقابله با همه‌گیری کرونا بیشتر شده است.

البته اقدام آلمان در تخصیص یارانه چند صد میلیون یورویی که فاصله زیادی با یارانه در دیگر کشور‌های اروپایی دارد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

اندیشکده بروگل می‌گوید: سیاست دولت‌های اروپایی در این زمینه باید تغییر کرده و هدف‌مندی بیشتری داشته باشد چرا که ظرفیت دولت‌های اروپایی برای تخصیص چنین بودجه‌هایی در حال اتمام است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر