30 بهمن 1401 - 17:35
دبیر کل سابق کانون صرافان در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح کرد؛

چشم امید بازار به راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی/ از خرید‌های هیجانی بپرهیزید

احتمالا مرکز مبادله ارزی در این هفته راه‌اندازی می‌شود و با سیاست‌های جدید بانک مرکزی، شاهد کنترل نرخ‌ها در بازار ارز خواهیم بود.
کد خبر : ۱۴۶۹۶۳

احمد لواسانی؛ دبیر کل سابق کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اقدامات بانک مرکزی جهت ایجاد ثبات در بازار ارز اظهار کرد: فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و تجار همچنان منتظر رونمایی از بسته سیاستی بانک مرکزی و راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی هستند.

 

وی ادامه داد: با ابلاغ سیاست‌های جدید و همچنین افتتاح مرکز مبادله ارزی که طبق وعده داده شده در این هفته محقق می‌شود، تکلیف بانک و صرافی و صادرکننده و واردکننده مشخص خواهد شد و نقش و جایگاه و تاثیر آن‌ها در بازار ارز شفاف می‌شود.

 

لواسانی با تاکید براینکه قطعا سیاست بانک مرکزی بر کنترل قیمت‌ها در بازار ارز است؛ گفت: اینکه چگونه بخواهد روش‌های کنترلی را اجرایی کند حائر اهمیت است. با تغییر سیاست بانک مرکزی و راه اندازی مرکز مبادله ارزی تا حدودی شرایط بهبود پیدا می‌کند و بازار به نقطه اتکای مناسبی می‌رسد.

 

چشم امید بازار به راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی/ از خرید‌های هیجانی بپرهیزید

 

رئیس سابق کانون صرافان با اشاره به اینکه کمبودی در ارز وجود ندارد و تامین ارز متقاضیان طبق روال عادی برقرار است؛ اظهار کرد: در هفته‌های گذشته با توجه به تغییر برخی مقررات صرافی‌ها، صرافی‌های بخش خصوصی منتظر تعیین تکلیف جدید هستند چرا که تامین ارز به دو دسته تقسیم شده است. نخست کالا‌های اساسی و اولویت‌دار که به شبکه بانکی و صرافی بانکی محول شده و بخش دوم اینکه اولویت‌های بعدی در شبکه بانکی، صرافی‌های بانکی و صرافی‌های غیربانکی تامین خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: تاکنون در اسفند ماه چنین التهابی در بازار ارز و نرخ‌ها نداشته‌ایم بنابراین مردم باید هوشیارباشند که تحت تاثیر هیجانات این بازار قرار نگیرند چراکه هر لحظه ممکن است با هر اتفاق و خبری و اعلام سیاست جدید بانک مرکزی شاهد روند معکوس قیمت‌ها در بازار باشیم و روند کاهشی در نرخ ارز را تجربه کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر