02 اسفند 1401 - 09:51
نماینده مردم سبزوار در گفتگو با ایبِنا:

«مرکز مبادله ارز و طلا» نیازهای ارزی واقعی را پوشش می‌دهد

محبی نجم‌آبادی گفت: مرکز مبادله ارز و طلا نیازمندان واقعی را در سامانه‌ای تحت پوشش قرار می‌دهد.
کد خبر : ۱۴۷۰۱۶

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم سبزوار درباره تاثیرات مرکز مبادله ارز و طلا به خبرنگار ایبِنا گفت: نیاز‌های کاذب باید از نیاز‌های واقعی مجزا شود، نیاز کاذب کمبود بازاری به حساب می‌آید که در آن شرایط سوداگری رقم می‌خورد، اما دانشجویان یا واردکنندگان که واقعا به ارز محتاج هستند، نیاز حقیقی محسوب می‌شوند که برای حل مشکل آنان باید چاره‌ای جدی اندیشید. آقای فرزین به درستی در ابتدا شروع کار خود در بانک مرکزی قول روی دادن این اتفاق را داده بود.


وی در ادامه اضافه کرد: قرار بر آن است تا در این بازار (مرکز مبادله ارز و طلا) دولت نیازمندان واقعی را در سامانه‌ای شناسایی کند و تحت پوشش قرار دهد، بنابراین درصورت اجرا درست، باید عطش میل به خرید توسط مردم از بین برود. دولت معتقد است ارز کافی در اختیار دارد، چنانچه اینگونه باشد باید شرایطی مهیا شود که جریان سوداگری به بازار ارز دامن نزند، زیرا در نتیجه آن اثرات منفی فراوانی به دلیل انتظارات تورمی ایجاد خواهد شد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در ادامه تصریح کرد: دولت اعلام کرده است بودجه در سال گذشته بدون کسری بوده، برهمین اساس باید انتظار تورمی را در نتیجه این کار برای سال آینده به حداقل رساند، اما متاسفانه نقطه مقابل آن را مشاهده می‌کنیم؛ بنابراین نیاز است تا دولت سیاست‌های جدی تری را دنبال و پیگیری کند.


نماینده مردم سبزوار در این خصوص اظهار داشت: دولت باید تلاش کند تا از هر وسیله‌ای برای شکستن حباب به وجود آمده، استفاده کند زیر ااثرات آن بر اقتصاد کشور منفی خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها