ثبات قیمت نفت در انتظار نظرات فدرال رزرو

در انتظار اظهارات فدرال رزرو ایالات متحده که ممکن است رشد اقتصادی را کاهش داده و تقاضای سوخت جهانی را محدود کند، قیمت نفت ثابت ماند.
کد خبر : ۱۴۷۰۹۷

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت نفت ثابت بود در حالی که سرمایه گذاران با داده‌های اخیر احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر، در انتظار اظهارات فدرال رزرو ایالات متحده هستند که ممکن است رشد اقتصادی را کاهش داده و تقاضای سوخت جهانی را محدود کند. بهای معاملات آتی نفت برنت خام برای تحویل ماه آوریل پس از سقوط ۱.۲ درصدی روز سه شنبه، ۲ سنت تا ۸۳.۰۷ دلار در هر بشکه افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در ماه آوریل با یک سنت کاهش تا ۷۶.۳۵ دلار کاهش یافت. قرارداد وست تگزاس ایترمدیت برای ماه مارس در روز سه شنبه، ۱۸ سنت کاهش یافت.

فدرال رزرو ایالات متحده صورت جلسه خود را در روز چهارشنبه منتشر می‌کند، که به بازرگانان نگاه می‌کند که چگونه مقام‌های عالی در حال پیش بینی نرخ بهره هستند و داده‌های اخیر نشان داد که اشتغال و قیمت مصرف کننده ایالات متحده قوی‌تر از حد انتظار است. سایر گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت در جهان، برخی علائم نگران کننده را نشان می‌دهد. نرخ بهره بالاتر تمایل به افزایش قیمت دلار دارد و باعث می‌شود نفت با ارزش دلار برای دارندگان سایر ارز‌ها گران شود. انتظار از منابع محدودتر جهانی و افزایش تقاضا از چین اخیراً حمایت از قیمت نفت را داشته است.  تحلیل گران انتظار دارند که واردات نفت چین در سال ۲۰۲۳ به رکورد بالایی برسد تا تقاضای سوخت حمل و نقل را افزایش دهد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر