06 اسفند 1401 - 09:48
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

«مشتری‌مداری» راز موفقیت در ارزش‌آفرینی دیجیتال

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: در ارزش آفرینی، به جای این که به دنبال سامانه‌آفرینی باشیم بر «مشتری‌مداری» تاکید می‌کنیم.
کد خبر : ۱۴۷۱۵۹

علی عبدالهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: در ارزش آفرینی، به جای این که به دنبال سامانه آفرینی باشیم بر «مشتری‌مداری» تاکید می‌کنیم و در سال‌های اخیر بر اقتصاد دیجیتال و بانکداری دیجیتال تاکید کرده و بر راه‌اندازی و شکل‌دهی سامانه‌ها تلاش کرده‌ایم.


عبدالهی تصریح کرد: در ارزش‌آفرینی دیجیتال باید سه تا اتفاق نو بیافتد، اول این که نیاز‌های مشتری و بازار را بسنجیم و بعد تولید را شروع کنیم. دوم این که به دنبال مدل‌های کسب و کار جدید برویم و در آخر باید نگاه اکوسیستمی داشته باشیم. این سه در کنار هم ارزش آفرینی دیجیتال را فراهم می‌کند.


وی افزود: در این سه زمینه شرکت ملی انفورماتیک می‌تواند نقش آفرینی داشته باشد. تغییر در مدل‌های کسب و کار، فقط تغییر در مدل کسب و کار یک بنگاه نیست، بلکه تغییر به مدل‌های حکمرانی کسب و کار نیز معطوف است و حکمرانی کسب و کار به تنظیم گری و اصلاح مقررات وابسته است.


مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تاکید کرد: نقشی که شرکت ملی انفورماتیک ایفا می‌کند این است که با رویه‌های نوینی به دنبال تنظیم گری حاکمیت، شرکت‌ها و صنعت باشد و این سه مبتنی بر تنظیم‌گری «محیط آزمون» است و در «محیط آزمون» با توجه به تجربه مشتری مقرارات گذاری، تنظیم گری و سیاست گذاری را شروع می‌کنیم.


عبدالهی بیان داشت: شرکت ملی انفورماتیک در ارزیابی و تجربه مشتری در سطح کلان فعال شده و در سطح بانک‌ها استفاده می‌کنیم تا کار‌هایی که صورت می‌گیرد مبنای علمی و کاربردی داشته باشد و حتی اقدام به نظرسنجی از کاربران نیز کرده‌ایم.


وی ابراز داشت: شرکت ملی انفورماتیک می‌تواند نقش آفرینی موثری در ارزش آفرینی دیجیتال و در صنعت‌ بانکداری داشته باشد.


عبدالهی تصریح کرد: یکی از محور‌هایی که مورد توجه گروه ملی انفورماتیک است بحث تقویت امنیت است و این موضوع مورد تاکید بانک مرکزی نیز است.


وی افزود: توسعه سامانه‌ها یک روی سکه و ایمن سازی سامانه‌ها روی دیگر سکه است، به همین دلیل در بحث امنیت سرمایه گذاری کرده ایم. یکی از راهبرد‌های اصلی امنیت است. در لایه عملیاتی نیز همین راهبرد را پیگیری می‌کنیم و در حال حاضر شرکت کاشف را در زیر مجموعه داریم که متولی ایمن سازی سامانه‌ها است. همچنین شرکت کاشف رویه‌ها و دستور العمل‌ها و استاندارد‌های مربوط به امنیت در مجموعه بانک مرکزی و در کل صنعت را اجرا و تقویت می‌کند، به همین دلیل منابع این شرکت را افزایش داده ایم.


مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک عنوان کرد: سرمایه شرکت کاشف را به تازگی از ۸۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داده ایم تا زیر ساخت‌های خود را ارتقاء دهد. همچنین در حال جذب نیروی انسانی بسیار متخصص است.


عبدالهی در پایان تاکید کرد: شرکت ملی انفورماتیک با این که شرکت کاشف را دارد، خود اقدام به ارتقاء امنیت شرکت کرده است و به دنبال این موضوع هستیم تا نه تنها بانک مرکزی، بلکه کل صنعت بانک داری را ایمن‌سازی کنیم.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر