04 اسفند 1401 - 20:31

مصرف ۱۰۴ میلیون لیتر بنزین در روز

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه بنزین نوروزی و افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.
کد خبر : ۱۴۷۱۶۶

‌به گزارش ایبِنا، جلیل سالاری تصریح کرد: هیچ بحثی از افزایش قیمت بنزین در بودجه مطرح نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره محدودیت کارت‌های هوشمند سوخت گفت: موضوع مطرح شده، محدودیت عرضه سوخت نیست و به این منظور که در فصول سرد سال، بتوانیم جابه‌جایی سوخت را در همه بخش‌ها انجام دهیم، اقدام‌هایی در بعضی از مناطق پیش‌بینی شده است که شامل کلانشهر‌ها نیست.

سالاری با تأکید بر انجام پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین مطلوب سوخت در ایام نوروز بیان کرد: پیش‌بینی لازم در این باره انجام شده است. کارت سوخت به اندازه کافی پیش‌بینی شده است تا بتوانیم شخصی‌سازی را انجام دهیم. کسانی که به هر عنوانی فاقد کارت سوخت هستند، باید از طریق پلیس درخواست دهند، همچنین نرم‌افزار تازه‌ای نیز به این منظور پیش‌بینی شده است تا کارت‌های جامانده در جایگاه‌های عرضه سوخت در مدت زمان کوتاهی به دست مردم برسد.

وی گفت: در بخش جایگاه‌ها هماهنگی خوبی انجام شده است که در بخش تعمیرات کارت‌خوان‌ها، مشکلی در ایام نوروز نداشته باشیم و سوخت‌گیری به‌موقع انجام شود، کارت سوخت موردنیاز جایگاه‌ها تامین شده است و افرادی که فاقد کارت سوخت هستند، می‌توانند از کارت سوخت جایگاه‌دار استفاده کنند.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش در پاسخ به پرسشی درباره مطرح بودن سهمیه بنزین نوروزی گفت: پیش‌بینی سهمیه بنزین نوروزی انجام نشده است.

سالاری درباره پیش‌بینی درباره روند مصرف بنزین در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مصرف بنزین در ایام عید با توجه به حرکت مسافران، در روز‌های مختلف متفاوت است، اما امسال با توجه به مصادف شدن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، احتمال دارد مصرف مقداری متفاوت باشد.

وی میانگین مصرف کنونی بنزین کشور را حدود ۱۰۴ میلیون لیتر در روز اعلام کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر