عراق در تجارت با چین، یوان را انتخاب کرد

عراق در تجارت با چین، یوان را انتخاب کرد
کشور عراق به دنبال کاهش وابستگی دلار است.
کد خبر : ۱۴۷۲۳۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، این هفته بانک مرکزی عراق اعلام کرد که ممکن است تجارت این کشور با چین به زودی مستقیماً با یوان انجام گیرد. در این گزارش آمده که این اقدام تلاشی برای بهبود دسترسی به ارز خارجی است. این تنظیم کننده، اقدامات فوری برای جبران کمبود دلار در بازارهای داخلی انجام داده، که باعث شده کابینه مزبور در اوایل ماه جاری ارزیابی مجدد ارز را تأیید کند.

 

مودیر صالح، گفت: این برای اولین بار است که واردات از چین با یوان تأمین می شود، در حالی که واردات عراق از چین فقط با دلار آمریکا تأمین می شود. ممکن است به عنوان بخشی از این طرح، این تنظیم کننده، تعادل بانک های عراقی را که دارای حساب بر حسب یوان در بانک های چینی هستند، تقویت کند.

 

این تنظیم کننده افزود: گزینه دیگر افزایش مانده حساب های بانک های داخلی از طریق حساب های بانک مرکزی با JP Morgan و Development Bank of Singapore (DBS) است. بنا بر گزارش ها، گزینه اول به ذخایر یوان بانک مرکزی بستگی دارد، در حالی که دیگری از ذخایر دلار آمریکا در JP Morgan و DBS استفاده می کند. صالح توضیح داد: این دو بانک دلار را به یوان تبدیل می کنند و به ذی نفع نهایی در چین پرداخت می کنند. به گفته رویترز، این اقدام آخرین نشانه نقش یوان در صحنه بین المللی است. به عنوان بخشی از استراتژی پرداخت دلاری خود، پکن در حال ترویج تسویه حساب در ارزهای ملی غیر از دلار آمریکا و یورو است. چین به تدریج بازارهای مالی خود را باز کرده در حالی که بیشتر کشورها به دنبال تنوع در ارز خود هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر