تحریم‌های آمریکا علیه یک بانک در امارات

تحریم‌های آمریکا علیه یک بانک در امارات
طبق بیانیه بانک مرکزی امارات فعالیت بانک روسی در این کشور قانونی است.
کد خبر : ۱۴۷۲۶۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بلومبرگ اعلام کرد که ایالات متحده بسته جدیدی از تحریم‌های اقتصادی را علیه ۲۵۰ موسسه و شخص روسی از جمله یک بانک روسی با شعبه در امارات متحده عربی اعمال کرده است.

این شبکه افزود: بانک MTS که شعبه‌هایی در مسکو، پایتخت روسیه و شعبه‌ای در ابوظبی، امارات متحده عربی دارد، از جمله موسساتی است که هدف تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته است.

بلومبرگ با بیان اینکه ابوظبی سال گذشته (۲۰۲۲) مجوز فعالیت در قلمرو خود را به بانک MTS صادر کرد، افزود که هزاران روس پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ وارد امارات متحده عربی شدند.

آن‌ها در سال گذشته بیشترین خریداران خارجی املاک در دبی را داشتند؛ و بانک مرکزی امارات متحده عربی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بیانیه صادر شده در مورد بسته جدید تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه از جمله تحریم‌های اعمال شده علیه بانک MTS را مشاهده کرده است؛ و بانک مرکزی امارات در بیانیه خود که توسط خبرگزاری امارات منتشر شده است، افزوده است: این بانک «به بانک MTS مجوز افتتاح شعبه در ابوظبی، طبق روال صدور مجوز مصوب توسط آن، پس از رعایت شرایط بانک برای صدور مجوز شعبه‌های بانک‌های خارجی، اعطا کرد».

بانک مرکزی امارات تایید کرد که سیاست‌های این شعبه در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بررسی کرده و سیستم‌های الکترونیکی مربوط به آن را قبل از شروع فعالیت شعبه در امارات مورد بررسی قرار داده است. این بر اساس شرایط لازم برای مجوز فعالیت بانک‌ها در امارات است.

وی افزود: «بانک مرکزی بر تراکنش‌های مربوط به تأمین مالی تجارت که از حد معینی فراتر می‌رود نظارت می‌کند».

بانک مرکزی تاکید کرد: در حال حاضر در حال بررسی گزینه‌های موجود در خصوص وضعیت بانک جدید است و با در نظر گرفتن تعهدات شعبه در دوره قبل، تصمیم مقتضی را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر