07 اسفند 1401 - 14:54

جزییات دستاورد‌های سازمان تملیکی در دولت سیزدهم/ رشد۲۹۷ درصدی تعیین تکلیف کالا‌ها

دولت سیزدهم دستاورد مهم تعیین تکلیف بیش از ۲۶ همتی کالا در سال جاری و رشد ۲۹۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را رقم زد.
کد خبر : ۱۴۷۲۸۰

به گزارش ایبِنا،  سازمان اموال تملیکی که در دولت‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود و منجر به انباشته شدن کالا‌ها بیش از چند دهه شده بود با تاکید شخص رییس جمهور آیت الله رییسی مورد توجه قرار گرفت.

 

در راستای بازدید رییس جمهور از گمرکات و انبار‌های استان بوشهر در مهرماه سال ۱۴۰۰ که به عنوان نقطه عطف عملکرد این سازمان در ایفای وظایف محوله منجر شد، سه مطالبه مهم و حیاتی از جمله اصلاح قوانین و مقررات مربوط به اداره سازمان، اصلاح ساختار و تشکیلات سازمان و ساماندهی انبار‌ها و تسریع در تعیین تکلیف اموال از سوی رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفت.

 

این تاکید رییس جمهور برای پایان بخشیدن به مسائل و مشکلات این سازمان بود که به دنبال آن برنامه‌های عملیاتی وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز شد و به تبع بازدید ریاست قوه قضاییه و وزیر اقتصادی از انبار‌های سازمان اموال تملیکی در راستای هماهنگی بین نهادی و تاکید بر اصلاح امور صورت گرفت.

 

امروز بعد از گذشت بیش از یک سال شاهد جهش عملکرد، برنامه کاربردی و اجرایی تحت عنوان «سند تحولی» هستیم که برخی از این برنامه‌ها برای نخستین بار در طول تاریخ سازمان اموال تملیکی رقم خورد.

 

اقداماتی از جمله امحای فنی خودرو‌های لوکس قاچاق آمریکایی برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی، تعیین تکلیف و فروش یک هزار و ۶۲ خودرو وارداتی که از سال ۱۳۹۷ در گمرکات و بنادر سراسر کشور رسوب شده بود، اخذ کد بورس کالا و انرژی و فروش کالا (پروپیلن سنگین) در بورس کالا برای اولین بار توسط این سازمان صورت گرفت.

 

تعیین تکلیف بیش از ۲۶ همت کالا به انحای مختلف در سال جاری با رشد ۲۹۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد حدود۵۰۰ درصدی فروش‌های سازمان در سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد حدود۹۰۰ درصدی اعاده کالا‌ها به صاحبان کالا‌ها در حوزه تولید و تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از جمله این تحول‌ها بوده است.

 

یکی دیگر از اقدامات این سازمان واگذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان کالا به دستگاه‌های حمایتی در راستای مسئولیت اجتماعی در ۱۱ ماه امسال بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر