08 اسفند 1401 - 10:58
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران در گفتگو با ایبِنا تشریح کرد؛

جزییات پرداخت ارز دانشجویی/ بانک مرکزی دخالتی در نرخ‌گذاری ارز صرافی‌ها ندارد

مدیر تالار ارز خدماتی مرکزمبادله گفت: صرافی‌ها برای خریدوفروش ارز بین خودشان نرخ توافقی دارند وبانک مرکزی دخالتی در این نرخ ندارد.
کد خبر : ۱۴۷۲۸۱

مسعود توکلی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: شرایط دریافت ارز دانشجویی در سامانه «سجاد» برای وزارت علوم و سامانه «موحد» برای وزارت بهداشت به طور کامل و با جزئیات ذکر شده است. مدارک دانشجویان در این سامانه‌ها بارگذاری می‌شود و بعد از این که تایید شد، این دو وزارت خانه در سامانه مرکز مبادله ارز و طلا تایید را صادر می‌کنند و در ادامه برای متقاضیان پیامک صادر می‌شود و بعد از آن دانشجویان می‌توانند به کارگزار مرکز مبادله یعنی بانک ملی مراجعه و ارز دریافت می‌کنند.


توکلی گفت: بخشی از کار کارشناسی ارز دانشجویی را این دو وزارت خانه انجام داده اند و مشخص کرده اند برای اقامت دانشجویان چه میزان ارز مورد نیاز است.


مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران تصریح کرد: برای دانشجویان حدود ۱۹ هزار دلار سقف شهریه در نظر گرفته ایم. همچنین تا سقف ۲۵ هزار دلار در سال پرداخت ارز برای دانشجویان در نظر گرفته ایم و اگر مازاد بر این حجم ارز را نیاز دارند می‌توانند به صرافی‌ها مراجعه و با کارت ملی ارز مازاد را خریداری کنند.


وی افزود: کد ۵۶ همچنان فعال است تا نیاز‌های ضروری مردم تامین شود.


توکلی گفت: صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز بین خودشان و بین مردم نرخ خاص خود را دارند، این نرخ توافقی بین خریدار و فروشنده است و بانک مرکزی تقریبا در این فضا دخالتی ندارد.


مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران در پایان تاکید کرد: در سرفصل ۵۶ به صرافی‌ها اجازه داده شده است تا ارز مازاد مردم را خریداری کنند و به مردم ارز مازاد بر سر فصل‌هایی که تعیین شده است را به فروش برسانند و لذا این فضا برای صراف و برای مردم وجود دارد که ارز مازاد بر نیاز‌هایی که در سر فصل‌ها دیده شده است، از صرافی‌ها تهیه کنند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر