07 اسفند 1401 - 15:33

آغاز سقوط قیمت دلار در بازار

آغاز سقوط قیمت دلار در بازار
دلار در بازار غیررسمی با ریزش ۵ هزار تومانی به کف کانال ۵۵ هزار تومان رسیده و روند کاهشی آن ادامه دارد.
کد خبر : ۱۴۷۲۸۳

به گزارش خبرنگار ایبِنا، برخی کانال‌های تلگرامی در روز‌های اخیر تلاش به ایجاد التهاب در بازار ارز و دامن زدن به انتظارات تورمی کرده‌اند. امروز نرخ ارز غیر‌رسمی در برخی از این کانال‌ها به کانال ۶۰ هزار تومان نیز رسید و این در حالی بود که مشاهدات میدانی خبرنگار ایبِنا از صرافی‌ها حاکی از معامله دلار در صرافی‌ها با نرخ‌های بسیار پایین‌تر و در کانال ۵۲ هزار تومانی بود.

 

به دنبال این افزایش افسارگسیخته بدون دلیل نرخ ارز و ایجاد هیجان در بازار ارز، دلالان در مقابل صرافی‌ها تلاش داشتند که دلار خود را با نرخ‌های ۶۰ هزار تومانی به فروش برسانند که دلار آن‌ها هیچ تقاضایی نداشت.

 

در حال حاضر، اما نرخ‌های اعلامی توسط این کانال‌ها با ریزشی بسیار شدید مواجه شده است. نرخ دلار در این کانال‌ها پس از اینکه صبح امروز به قیمت ۶۰ هزار تومانی رسید، در این ساعت با کاهش ۵ هزار تومانی مواجه شده و به کانال ۵۵ هزار تومان وارد شده است.

 

این حربه دلالان بازار ارز است تا با اعلام ارقام غیررسمی در کانال‌ها و ایجاد التهاب در بازار، از ایجاد نوسان سوءاستفاده کرده و دلار خود را با قیمتی بسیار بالا به فروش برسانند.

 

نرخ دلار امروز و در لحظه تنظیم این گزارش، در بازار مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس ۴۲ هزار و ۶۸۰ تومان بود و همچنین دلار حواله در این سامانه نیز ۳۷ هزار و ۱۱۳ تومان نرخ گذاری شد.

 

دلار توافقی صرافی نیز امروز با قیمت متوسط ۵۲ هزار و ۹۶۱ تومان معامله شد. یورو نیز در صرافی‌ها، ۵۶ هزار و ۲۱۶ تومان نرخ‌گذاری شد.

 

در روز گذشته مجموع عرضه ارز به صورت حواله در سامانه نیما و مرکز مبادله ارز و طلای ایران به معادل ۵۷۶.۱۵ میلیون دلار رسید و این نشان از تامین تقاضای واقعی ارز از سوی بانک‌ مرکزی دارد.

 

مردم باید از توجه به نرخ‌های اعلامی توسط کانال‌های تلگرامی خودداری کنند تا با ایجاد التهاب و هیجان در بازار دچار ضرر و زیان نشوند.

برچسب ها: نرخ ارز ریزش ارز
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
۰
قیمت ۵۵ هزار تومان برای دلار و ۶۰هزار تومان هم برای یورو خیلی خیلی زیاده . دولت باید کاری کنه که قیمت دلار و یورو بشدت کاهش پیدا کنه و همه فروشنده شوند و قیمت دلار و یورو بیاید زیر ۴۵ هزار تومان .
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
۰
قیمت واقعی خیلی پایین تر است این وسط یک عده دارند سود میکنند که اگر کسی دلار نخرید حل میشود ..مگر چی شد تو سه سال این هم جهش دلار باشد اگر دلار از معامله ها حذف کنند بجاش پول خود کشور بزارند کلا سقوط خواهد کرد ..روزی خواهد رسید که در دنیا دلار بی ارزش خواهد شد چون پشتوانه ای ندارد و آمریکا بخاطر استعماری خودش پول کاغذی چاپ میکند کافیه کشورها دلار بزارند کنار همین و طلا و نقره معامله کنند
فیلم و پخش زنده
بیشتر