پیش بینی هزینه یک تریلیون دلاری بحران انرژی در آلمان

برای مقابله با خطرات و چالش‌هایی که از بحران انرژی بوجود آمده، دولت آلمان باید تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ تریلیون دلار اختصاص دهد.
کد خبر : ۱۴۷۲۹۱

 به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، در حال حاضر هزینه‌های برلین برای مقابله با قیمت‌های سرسام آور انرژی بالای ۲۷۰ میلیارد دلار است. برای مقابله با خطرات و چالش‌هایی که از بحران انرژی بوجود آمده، دولت آلمان باید تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ تریلیون دلار اختصاص دهد. پیش بینی می‌شود که این هزینه‌های عظیم شامل سرمایه گذاری در نوسازی شبکه‌های برق کشور و فاز برنامه ریزی شده‌ای از نیروگاه‌های هسته‌ای و زغال سنگ باشد.



بنا بر گزارش ها، برلین با افزایش تقاضای وسایل نقلیه برقی و سیستم‌های گرمایشی روبرو خواهد شد. علاوه بر این، مقام‌های آلمان موظفند تعهدات اقلیمی را رعایت کنند. براساس داده‌های ارائه شده توسط تنظیم کننده شبکه و اندیشکده Agora Energiewende، به نقل از بلومبرگ، پیش بینی می‌شود که افزایش تقاضای برق حدود ۳۰ درصد از مصرف فعلی این کشور به حدود ۲۵۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ برسد. به گفته تحلیل گران این خبرگزاری، پیش بینی می‌شود که انتقال برنامه ریزی شده به نصب پنل‌های خورشیدی که مساحتی معادل ۴۳ زمین فوتبال و ۱۶۰۰ پمپ حرارتی را پوشش می‌دهد، نیاز دارد. مهمتر از این، برنامه بلندپروازانه این کشور نیازمند ۲۷ مزرعه بادی جدید در ساحل و چهار بادی خارج از کشور در هفته دارد.



 اوایل ماه جاری، اندیشکده بروکسل گزارش داد که کشور‌های اتحادیه اروپا نزدیک به ۸۰۰ میلیارد یورو (نزدیک به ۸۴۶ میلیارد دلار) برای اقدامات پشتیبانی از دست داده اند در حالی که این منطقه همچنان از افزایش هزینه‌های انرژی استفاده می‌کند. براساس این تجزیه و تحلیل، ۶۸۱ میلیارد یورو برای یارانه خانوار‌ها و مشاغل اختصاص داده شده تا به آن‌ها در تأمین هزینه‌های برق کمک کند.  بنا بر گزارش ها، آلمان در صدر جدول هزینه‌های بروگل قرار گرفت و تقریباً ۲۷۰ میلیارد یورو را اختصاص داد، در حالی که سه  کشور برتر بعدی، انگلیس، ایتالیا و فرانسه، هر کدام حدود ۱۵۰ میلیارد یورو هزینه کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر