قیمت نفت ثابت ماند

قیمت نفت ثابت ماند
با نگرانی از افزایش نرخ بهره و افزایش ذخایر، قیمت نفت ثابت ماند.
کد خبر : ۱۴۷۳۵۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه در معاملات اولیه آسیا پس از افت قیمت نفت بر اساس داده‌های قوی تولیدی ایالات متحده که نگرانی‌ها را در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره و کاهش تقاضا ایجاد کرد، ثابت ماند، در حالی که تحلیل گران پیش‌بینی کردند که ذخایر نفت خام آمریکا افزایش بیشتری پیدا کند. بهای معاملات آتی نفت برنت، برای ماه آوریل، که روز سه شنبه منقضی می‌شود، تا ساعت ۵:۰۷ صبح به وقت تهران، با ۲۰ سنت کاهش به ۸۲.۲۵ دلار در هر بشکه رسید که کاهش ۰.۹ درصدی قبل را افزایش داد.

قرارداد ماه می‌با ۴ سنت افزایش به ۸۲.۰۸ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت افزایش به ۷۵.۷۹ دلار در هر بشکه رسید. تهدید افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا به دنبال سفارش‌های جدید بیش‌تر از حد انتظار برای کالا‌های سرمایه‌ای اصلی تولید آمریکا در ماه ژانویه، قیمت نفت را محدود کرد، در حالی که فیلیپ جفرسون، رئیس کل فدرال رزرو آمریکا گفت که تورم خدمات در ایالات متحده  بسیار بالاست. تحلیل گران گفتند: اعداد تورمی بیش از انتظار، نگرانی‌ها را از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره برانگیخت که در حال حاضر تقاضا را در ایالات متحده کاهش داده است.

ممکن است احتمال اینکه رشد آهسته‌تر دستمزد‌ها به محدود کردن تورم کمک کند، مانع از کاهش قیمت نفت خام شد. این بازار به دنبال آخرین داده‌های مربوط به ذخایر نفت ایالات متحده است که از سوی گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه و اداره اطلاعات انرژی دولت در روز چهارشنبه برای شاخص‌های بیشتر تقاضا ارائه می‌شود. نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که تحلیل گران انتظار داشتند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۴ فوریه تا ۴۰۰ هزار بشکه رشد کند، که دهمین هفته متوالی رشد را نشان می‌دهد. هفت تحلیل گر شرکت کننده در این نظرسنجی نیز تخمین زدند که ذخایر بنزین حدود ۷۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است. پیش بینی شد با کمک به کاهش قیمت ها، محصولات تقطیری شامل گازوئیل و نفت گرمایشی حدود ۵۰۰ هزار بشکه در هفته گذشته کاهش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر