حمایت آشکار آمریکا از زلنسکی

خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد ۱.۲۵ میلیارد دلار به عنوان پیش پرداخت برای حمایت از اوکراین انتقال یافت.
کد خبر : ۱۴۷۳۶۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، وزیر خزانه داری آمریکا در سفری غیرمنتظره به کی یف، از انتقال اولین قسط بسته کمکی آمریکا که اخیراً در کنگره تصویب شده است، خبر می‌دهد و ادامه حمایت از اوکراین را تایید می‌کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در جریان سفر غیرمنتظره خود به کی یف، از انتقال اولین پرداخت ۱.۲۵ میلیارد دلاری از ۹.۹ میلیارد دلاری که برای حمایت از کیف اختصاص داده شده بود، خبر داد؛ وزارت خزانه داری ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر در مورد ادامه حمایت اقتصادی ایالات متحده از اوکراین بحث کرده و پرداخت‌های اختصاص یافته برای حمایت از بودجه اوکراین در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

روز جمعه گذشته وزارت دفاع آمریکا بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین به ارزش دو میلیارد دلار را به مناسبت یک سالگی عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعلام کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا فاش کرد که کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف در سال گذشته بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار بوده است و در بیانیه‌ای جداگانه توضیح داد که در زمان رهبری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بیش از ۳۲ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده است. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر