09 اسفند 1401 - 22:02

جزئیات طرح کالابرگ الکترونیک/ یارانه نقدی حذف می‌شود؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان جزئیات طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد و گفت: پیوستن به این طرح داوطلبانه است.
کد خبر : ۱۴۷۴۰۶

به گزارش ایبِنا، حسینعلی خواجه‌مظفری اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون در یک استان کشور (هرمزگان) اجرا شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده چند استان دیگر نیز به این طرح پیوستند که گلستان از جمله این استان‌ها است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای طرح کالابرگ یارانه نقدی حذف می‌شود، پاسخ داد: اجرای طرح کالابرگ به معنای حذف یارانه‌ها نیست. پیوستن مردم به این طرح کاملاً داوطلبانه است و افراد در صورت عدم تمایل می‌توانند در این طرح شرکت نکنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه طرح کالابرگ الکترونیک صرفاً برای سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر است، افزود: با اجرای این طرح به هیچ عنوان یارانه نقدی حذف نمی‌شود، این یک طرح ملی است و قطعاً دولت در آینده برای آن برنامه دارد.

 

مظفری تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیک در راستای طرح شبکه ملی اعتبار انجام می‌شود و تنها برای ۱۰ قلم کالا است که در فروشگاه‌های مخصوص عرضه می‌شود.

 

وی به مزیت‌های طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و توضیح داد: در این طرح قیمت اقلام در فروشگاه‌های مورد نظر بر مبنای قیمت در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است، همچنین افراد می‌توانند از یارانه ماه‌های آینده خود خرید انجام دهند به عنوان مثال در حال حاضر که در اسفند ماه قرار داریم، می‌توانند از یارانه فروردین ماه خرید داشته باشند؛ البته در حال حاضر هنوز این مزیت به مرحله اجرا نرسیده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک هیچ خللی در پرداخت یارانه نقدی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کنترل نقدینگی و تورم نیز اثرگذار خواهد بود.

 

براساس این‌ گزارش، ۱۰ قلم کالا در طرح کالابرگ الکترونیک شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، قند، شکر، ماکارونی، پنیر، ماست کم‌چرب و شیر خام است و تاکنون قزوینی‌ها بیشترین استقبال را از این طرح داشتند.

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
حمید کلباسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
۰
درآمد ناچیز میلیونها ایرانی منجمله مستمری بگیران تامین اجتماعی ؛ مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار جوابگوی هزینه ها نیست . دولت باید به افراد فوق یارانه نقدی + کالا برگ بدهد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
۰
فقط یارانه نقدی
حسن واحدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۵
۰
اگر در مورد تمام کالای خوراکی باشه بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
۰
کالا برگ به هیچ دردی نمی خوره فقط یارانه نقدی خوبه
فیلم و پخش زنده
بیشتر