09 اسفند 1401 - 22:52

فرزین: مرجعیت نرخ ارز را بدست می‌گیریم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات جدید مرجعیت نرخ ارز را به دست می‌گیریم و ثبات و آرامش را به بازار برمی‌گردانیم.
کد خبر : ۱۴۷۴۰۸

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اعضای هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز سه‌شنبه ۹ اسفند به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی تشکیل جلسه دادند و مصوبه مجلس درباره طرح بانکداری اسلامی (بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) را با حضور طراحان این طرح و رئیس کل بانک مرکزی بررسی کردند.

 

در ابتدای این جلسه، محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی از وضعیت بازار ارز در کشور به اعضای هیأت ارائه کرد و گفت: تلاش داریم با برنامه‌ریزی و اقدامات جدید مرجعیت نرخ ارز را به دست بگیریم و با فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران و تعیین سیاست‌های ارزی، بازار ارز را مدیریت کرده و به ثبات و آرامش برسانیم.

ارسال‌ نظر
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱
۰
هزینه مداخله در بازار ارز آن چنان باید سنگین باشه که هیچ احدی الناسی جرات ورود یا ایجاد اخلال نکنه. مثل کشور چین. مغازه دار جرات گرفتن پول یا ارز خارجی رو نداره و درخواست یوان یا همان پول چین را دارد گرفتن ارز خارجی برابر با رفتن به بانک یا صرافی است ضمن آنکه باید فرمی پر کند و دلیل داشتن ارز خارجی را توضیح دید در غیر اینصورت قاچاق و پولشویی محسوب شده چ جریمه سنگین باید بدهد و شاید زندانی شود.برعکس در ایران بی قانونی و آسایش خیال موجب شده تا هر کسی صراف شده حتی اتباع خارجه یه بسته پول دست گرفتند و به خرید و فروش ارز و نوسان سازی و قیمت سازی مشغول هستند به این این سبک نمیشه کشور و اقتصاد را کنترل کرد.
فیلم و پخش زنده
بیشتر