10 اسفند 1401 - 11:54
سخنگوی وزارت صمت پاسخ داد؛

چرا خودروهای اقتصادی جهان در ایران قیمت بالایی دارد؟

هفته آینده اطلاعیه عرضه‌ خودروهای داخلی منتشر و این خودروها در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه می‌شود.
کد خبر : ۱۴۷۴۲۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت در رابطه با طرح واردات خودرو، اظهار کرد: شایعاتی در رابطه با ودیعه ۵۰۰ میلیون تومانی مطرح شده است. دولت نمی‌تواند به این مبالغ در حساب‌ها دسترسی داشته باشد و شایعات در این باره نادرست است اما این طرح می‌تواند در کنترل تورم و کاهش تورم در ماه‌های آخر سال موثر باشد.

 

سخنگوی وزارت صمت گفت: خودروی اقتصادی در جهان تعریف مشخصی دارد و مجوزهایی که طرح شده است نیز به درستی تعیین شده اما کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا خودروهای استاندارد اقتصادی جهان نیز در کشور قیمت بالایی داشته باشند.

 

وی افزود: هفته آینده هم اطلاعیه عرضه‌ خودروهای داخلی نیز انجام خواهد شد و خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه می‌شود. اطلاعات جزئی‌تر عرضه خودروهای داخلی هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود و در این عرضه بالای ۵۰۰ هزار دستگاه عرضه خواهد شد و قرعه‌کشی در این طرح حذف می‌شود و در عرضه هفته آینده برای خودروهای داخلی چیزی به نام قرعه‌کشی وجود ندارد.

 

قالیباف گفت: اگر تعداد متقاضیان خودروهای عرضه شده در هفته آینده بیش تر از خودروهای عرضه شده باشد، بقیه افراد در لیست انتظار قرار می‌گیرند و هر زمان که خودرو عرضه شد می‌توانند خودروی خود را دریافت کنند.

 

بنظر می‌رسد با شرایط فعلی بازار خودرو تحویل خودروهای داخلی هفته آینده بیش از سه سال طول نکشد و نهایتا یک تا سه سال تحویل خودروها طول می‌کشد‌.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر