10 اسفند 1401 - 12:38

ریزش سنگین دلار در بازار/ دسترسی صرافان به ارز زیاد شد؛ دلالان فروشنده شدند!

ریزش سنگین دلار در بازار  دسترسی صرافان به ارز زیاد شد؛ دلالان فروشنده شدند!
امروز معاملات ارزی در صرافی ها، با توجه به اقدامات بانک مرکزی، با تسهیل بیشتر و دسترسی مناسب به ارز همراه شده است.
کد خبر : ۱۴۷۴۲۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ از صبح امروز روند نزولی قیمت ها در بازار ارز شدت یافته است؛ تا جاییکه نرخ دلار در کانال های تلگرامی که از بعدازظهر روز گذشته روند نزولی را ثبت کرده بود، در بازار پنجمین روز هفته نیز با ریزش همراه شده است و در لحظه انتشار این گزارش، نرخ دلار بازار آزاد که در شب گذشته به ۵۶ هزار تومان رسیده بود، با ریزش ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی به نرخ۵۲۳۰۰ تومان رسیده است.

 

از سوی دیگر، مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی ارز در محدوده سبزه میدان و خیابان فردوسی نشان از کاهش قابل توجه تقاضای خرید و حضور دلالان در صف فروش ارز دارد. 

 

معاملات صرافان نیز امروز با توجه به اقدامات بانک مرکزی، با تسهیل بیشتر و دسترسی مناسب به ارز همراه شده و در نتیجه متقاضیان بدون معطلی و با ارائه مدارک مورد نیاز، ارز خود را دریافت می کنند.

 

فعالان بازار ارز تاکید دارند با توجه به تصویب اختیارات ویژه به بانک مرکزی از جمله ضرورت همکاری تمام نهادها برای بازگشت ارزهای صادراتی تمام شرکت ها به مرکز مبادله ارز و طلای ایران، سمت عرضه ارز در بازار نیز به شکل قابل توجهی تقویت شده است و در نتیجه نوسان گیران از ترس ضرر و زیان بیشتر، ترجیح داده اند در بازار امروز فروشنده باشند؛ زیرا خبری از فضای هیجانی در بازار ارز نیست و آن دسته از تقاضاهای واقعی نیز به شکل مطلوب در شبکه بانکی و صرافی های مجاز در حال پاسخ دادن است.

 

نکته قابل توجه در مشاهدات میدانی امروز از بازار ارز، مرجع شدن نرخ تابلوی صرافی های مجاز در نرخ های اعلام شده در بازار ارز است؛ این در حالی است که برخی دلالان تلاش می کنند قیمت بالا برای ارز بدهند اما مردم خرید خود را از طریق صرافی ها با قیمت هایی بسیار پایین انجام می دهند. 

 

 

 

 

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
۱
قیمت دلار تا ۴۲ هزار تومان ، یورو تا ۴۳ هزار تومان و سکه تا ۲۲ میلیون تومان سقوط خواهند کرد. این خط و این نشان. فعلا" نوبت بازار سرمایه هست تا اون عقب ماندگی ۲ سال و چندین ماه خودش را جبران کند. سرمایه ها اکنون به سمت بورس سرازیر خواهند شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
۰
دلالان ساکت نمینشینندو دوباره سعی می کنند قیمتهای غیر واقعی درست کنند مردم دوباره گول نخورید خودمون داریم با دست خودمون طناب دار دور گردنمون مندازیم چه لزومی داره همه هجوم میارن دلار بخرند اگر کسی دلار نخره والله دلار میاد تا 30 تومن
نه تنها نخرید به دوستان بگین نخرند
چرا باید خودمون قبر خودمون رو بکنیم
مقصر فقط خودمون هستیم
فیلم و پخش زنده
بیشتر