با بهبود تقاضا فعالیت اقتصادی چین افزایش یافت

با بهبود تقاضا فعالیت اقتصادی چین افزایش یافت
دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از لغو محدودیت‌های همه گیری در حال رشد است.
کد خبر : ۱۴۷۶۰۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، نظرسنجی روز جمعه نشان داد که فعالیت بخش خدمات چین در ماه فوریه با افزایش سرعت بهبود اقتصادی به دنبال لغو اکثر محدودیت‌های همه‌گیری کووید-۱۹ به شدت افزایش یافت. به گفته این آژانس، شاخص پی ام آی که فعالیت‌ها در بخش خدمات را اندازه‌گیری می‌کند، ماه گذشته از رقم ۵۲.۹ در ماه ژانویه به ۵۵ واحد افزایش یافت که با سریع‌ترین سرعت در هفت ماه گذشته رشد کرد. این نظرسنجی بر شرکت‌های خصوصی کوچک‌تر متمرکز است که طبق یافته‌ها از کاهش محدودیت‌های همه‌گیری بیشتر سود برده‌اند. این نظرسنجی هم نشان داد که تقاضای خدمات به تدریج با تعداد مشتریان و سفارشات صادراتی بالاتر بهبود می‌یابد.

در واقع، داده‌ها نشان داد که رشد سفارش صادرات جدید به بالاترین میزان در نزدیک به چهار سال گذشته رسیده است. شرکت‌های خدماتی هم بیشترین رشد را در تجارت جدید از ماه آوریل ۲۰۲۱ گزارش کردند. این اقتصاد وارد دوره بهبودی پس از کووید شده، با فعالیت خدماتی که نشانه‌هایی از بهبود قوی‌تر نسبت به بخش تولید نشان می‌دهد. وانگ ژی، اقتصاددان ارشد، در یادداشتی گفت: در ماه فوریه هنوز خوش‌بینی زیادی در بخش خدمات وجود داشته در حالی که صاحبان مشاغل هم به بهبود اقتصادی پس از کاهش کنترل‌های کووید-۱۹ ابراز اطمینان می‌کردند.

با این حال وی اشاره کرد که تأثیر همه‌گیری همچنان گسترده است و پیشنهاد کرد که در کوتاه‌مدت دولت باید روی سیاست‌هایی تمرکز کند که افزایش درآمد خانوار و بهبود انتظارات بازار را انجام دهد. خوانش این نظرسنجی به دنبال داده‌های قوی‌تر از حد انتظار دولتی است که اوایل این هفته گزارش شد و نشان داد که پی ام آی ترکیبی، که شامل فعالیت‌های بخش‌های تولید، خدمات و ساخت‌وساز است، از ۵۲.۹ در ماه ژانویه به ۵۶.۴ واحد در ماه گذشته افزایش یافت. تحلیل گران می‌گویند این ارقام نشانه مطمئنی از بهبودی قوی برای دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از سه سال محدودیت‌های همه گیری است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر