17 اسفند 1401 - 16:00
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا؛

بازار ارز حباب دارد/ بورس، ارزنده‌ترین و ارزان‌ترین بازار است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مزیت‌های بازار سرمایه این است که نقد شونده‌ترین بازار است.
کد خبر : ۱۴۷۶۱۹

پژمان خلیلی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: در حال حاضر بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری است، زیرا به دلیل تورم در کشور، بازار‌های رقیب بازار سرمایه رشد بسیار زیادی را تجربه کردند، اما بازار سهام رشد اندکی داشته است و به همین دلیل نسبت به بازدهی سایر بازار‌ها جا ماندگی زیادی دارد.


خلیلی گفت: بازار سرمایه بعد از یک رشد شارپی که در چند روز گذشته تجربه کرده است اندکی اصلاح کرده است.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: بازده شرکت‌های بورسی در حال افزایش است، زیرا که نرخ دلار نیمایی به نرخ دلار مرکز موبادله ارز و طلا تغییر کرده است. در این رابطه برخی از شرکت‌های بورسی در کدال اعلام کرده اند که عرضه محصول از دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر کرده است. این موضوع سود آوری شرکت‌های بورسی را دچار تحول کرده است و قطعا گزارش‌های سود آوری در صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی خواهد گذاشت.


این تحلیل گر بازار سرمایه ابراز داشت: از سال ۹۹ شاخص کل بورس حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افت کرده است، اما سایر بازار‌ها چند برابر بازدهی داشته اند، این موضوع نشان می‌دهد که ارزنده‌ترین و ارزان‌ترین بازار، بورس است.


این فعال بازار سهام تاکید کرد: بازار سرمایه در ذات خود ریسک دارد، بنابراین لازم است در عین ارزندگی بازار سرمایه با سایر موارد نیز توجه کرد. بازار سرمایه به خصوص برای افرادی که دانش مالی دارند بسیار سود آور خواهد بود، زیرا این افراد در زمان رشد قیمت سهام خریدارند و در زمان افت قیمت سهام فروشنده هستند. یعنی ورود و خروج موفق دارند.


وی افزود: یکی از مزیت‌های بازار سرمایه این است که نقد شونده‌ترین بازار است. این موضوع موجب شده است تا ورود و خروج پول تسهیل و جذابیت بازار سهام افزایش یابد.


این کارشناس بازار‌های مالی تصریح کرد: با توجه به این که بازار ارز حباب دارد بهتر است که مردم به جای خرید خود دلار سهام‌های دلاری و صادرات محور خرید کنند، زیرا که این سهم‌ها در کف قیمتی قرار دارند و سود آوری این سهام‌ها نیز صعودی است، بنابراین سهام‌های دلاری بازدهی بسیار زیادی نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.


پژمان خلیلی در پایان تاکید کرد: سهام‌های دلاری به خصوص این که با نرخ دلار مرکز مبادله ارز و طلا معامله می‌شوند، بسیار جذاب شده اند و این سهام‌ها حتی برای سرمایه گذاری بلند مدت نیز بسیار عالی هستند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر