15 اسفند 1401 - 18:38
ایبِنا بررسی کرد؛

سقوط دلار به کانال ۴۰ / کانال‌های تلگرامی هم عقب‌نشینی کردند

سقوط دلار به کانال ۴۰   کانال‌های تلگرامی هم عقب‌نشینی کردند
در ادامه ریزش‌های شدید قیمت ارز در بازار غیررسمی و صرافی‌ها، نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی هم به کانال ۴۰ سقوط کرد.
کد خبر : ۱۴۷۶۷۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، کانال‌های معاملات فردایی دلالان ارزی که طی هفته‌های گذشته در حال قیمت سازی برای جلوگیری از ریزش شدیدتر نرخ‌ها بودند، بالاخره در برابر موج ریزش‌های امروز کم آورده و کانال بسیار مهم ۵۰۰۰۰ تومان را از دست دادند.

از ساعاتی پیش دلار فردایی وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد و تا لحظه تنظیم این گزارش در اکثر این کانال‌ها نرخ‌های حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان پیشنهاد می‌شود. البته فضای حاکم بر این کانال‌ها مانند کلیت بازار ارز به‌شدت نزولی بوده و احتمال ریزش‌های بیشتر در ساعات پیش رو بسیار جدی است.

نرخ هر اسکناس دلار امروز در صرافی‌ها در کانال ۴۸ هزار تومان و در مرکز مبادله ایران در کانال ۴۳ هزار تومان بوده است.

دلالان ارزی طی هفته‌های اخیر نرخ ارز را باد کرده و تا ۶۰ هزار تومان هم بالا بردند، اما با اختیارات ویژه سران قوا به بانک مرکزی، بازارساز پرقدرت به بازار ورود کرد و بازار مبادله ارز و طلای ایران را به‌عنوان مرجع کشف نرخ و معاملات حواله و اسکناس ارز مطرح کرد. حالا با ظاهر شدن تنها بخشی از نتایج این سیاست‌ها، بازار زیر پای دلالان خالی شده به‌طوری‌که طی همین دو روز گذشته دلار در بازار آزاد بیش از ۵۰۰۰ تومان ریخته است.

 

سقوط دلار به کانال ۴۰ / کانال‌های تلگرامی هم عقب‌نشینی کردند



رئیس کانون صرافان نرخ ۴۵ هزار تومان را برای دلار پیش‌بینی کرده و در بین اهالی بورس هم زمزمه دلار ۴۳ هزار تومانی شنیده می‌شود.

از روز پنجشنبه نیز معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا آغاز می‌شود که می‌تواند تیرخلاص به معاملات غیررسمی باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر