17 اسفند 1401 - 15:19
رییس آمار‌های سازمان مالیاتی خبر داد:

رشد ۵۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی در سال جاری

مجتبی امیری گفت: بر اساس آمار‌ها، درآمد‌های مالیات در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۴۷۷۴۹

به گزارش ایبِنا،مجتبی امیری، رییس آمار‌های سازمان مالیاتی اظهار داشت: در ۱۱ ماه امسال ۴۲۸ هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان مالیات دریافت شد.

وی افزود: دریافتی مالیات امسال نسبت به قانون مصوب بودجه رشد ۱۰۳ درصدی را به همراه داشت.

این کارشناس مالیاتی با اشاره به اینکه در مالیات‌های مستقیم رشد ۱۱۹ درصدی نسبت به بودجه داشتیم گفت: از مجموع وصولی درآمد‌های مالیاتی، بیش از ۲۶۶ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم با ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی ادامه داد: ۱۶۲ هزار میلیارد تومان مربوط به وصولی مالیات در بخش کالا‌ها و خدمات با ۸۵ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۴۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حمایت می‌کند گفت: این سازمان با تاکید بر شناسایی فرار‌های مالیاتی درصدد است تا به نفع بخش‌های اقتصادی کشور قدم بردارد.

امیری خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی با کاهش هفت درصدی نرخ مالیات بر واحد‌های تولیدی، اعمال نرخ صفر مالیاتی برای انتقال سود تقسیم‌نشده شرکت‌های بورسی و فرابورسی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش پایه‌های جدید مالیاتی از فعالان اقتصادی حمایت می‌کند و تمرکز بر شناسایی فرار‌های مالیاتی است.

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر