20 اسفند 1401 - 11:01
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

ضرر ۴۰ میلیون تومانی خریداران دلار با کارت ملی/ هیچ خریداری برای ارز نیست

ضرر ۴۰ میلیون تومانی خریداران دلار با کارت ملی  هیچ خریداری برای ارز نیست
خریداران دلار ۵۳ هزار تومانی حتی اگر با قیمت ۴۵ هزار تومان که خریدار ندارد، ارز خود را بفروشند بیش از ۴۰ میلیون ضرر می‌کنند.
کد خبر : ۱۴۷۷۹۸

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روند کاهشی نرخ ارز همچنان ادامه دارد و با اخباری که از گشایش در روابط بین‌الملل و آزادسازی منابع ارزی کشور شنیده می‌شود، بنظر می‌رسد این روند با شیب بیش‌تری ادامه داشته باشد. این در حالیست که پیش از این نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد که حاصل جوسازی با اخبار منفی، نرخ‌سازی دلالان و ایجاد هیجانات بود، نرخ ارز را به بالای ۶۰ هزار تومان رساند و حالا که کمتر از دو هفته از این اتفاق می‌گذرد، نرخ ارز در بازار آزاد به کانال ۴۵ و در کانال‌های تلگرامی به ۴۶ هزار تومان رسیده و حتی با این قیمت نیز خریداری ندارد.

 

نکته عجیب، اما صف کشیدن خریداران ارز با کارت ملی در مقابل صرافی‌ها، در دوره‌ای بود که دلار به بالاترین حد خود رسید. کارشناسان بازار ارز هشدار غیرمنطقی بودن نرخ و احتمال ریزش شدید آن را می‌دادند، اما برخی افراد بدون توجه به نظر کارشناسان و تحت تاثیر کانال‌های تلگرامی و جوسازی دلالان اقدام به خرید ارز کردند. این افراد با خرید دلار با قیمت ۵۳ هزار تومان، سهمیه ۵ هزارتایی خود را حتی اگر بتوانند با قیمت ۴۵ هزار تومانی که تقاضایی ندارد، بفروشند باز هم بیش از ۴۰ میلیون تومان ضرر می‌کنند.

 

مشاهدات خبرنگار میدانی ایبِنا از خیابان فردوسی و مقابل صرافی‌ها نشان می‌دهد دارندگان دلار قصد فروش ارز خود را دارند، اما هیچ‌کس حاضر به خرید با نرخی بالاتر از صرافی‌ها نیست و حتی اگر ارز خود را با نرخ صرافی هم بدهند باز هم به دلیل وجود ریسک خرید از مبادی غیررسمی، افرادی که برای نیاز واقعی متقاضی ارز هستند، تنها ارز خود را از صرافی‌ها و بانک‌ها دریافت می‌کنند.

 

به گفته کارشناسان بازار ارز با اتفاقات چند روز اخیر، کف قیمتی دلار به ۴۰ هزار تومان کاهش یافته است و بنظر می‌رسد با ادامه روند کاهشی در نرخ ارز مقصد بعدی دلار نرخ ۴۰ هزار تومان و حتی کمتر از آن است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر